XP 1600+ problemer?!
Fra : Bruun

Dato : 10-12-01 15:47

Hejsa i gruppen,

Jeg ville lige høre nogle af jer om et lille problem.

En kollega har købt en XP 1600 (1400mhz) hjemtil. Da vi så prøvede at
installerer Windows 2000 Prof. på den, så fejlede den med hele viften af
Windows fejl. Program fejl, BSOD mm.

Så vi prøvede i stedet Windows 98 SE. Den installerede det hele og smak...
BSOD til sidst. Hmm tænkte jeg...

Jeg startede den igen og Windows startede op. Jeg forsøgte så at køre nogle
test-utils på den. Bl.a. CpuStabilityTest. Kørte en troubleshoot test. Så
kom det... Den tæskede op med BSOD ved quicksort test.

Min vurdering er så at CPU'en har en defekt?

Er der nogle her inde som har erfaringen med dette?

Mvh Kim Bruun

Fra : Kaj-Aage Krull

Dato : 10-12-01 16:21

1. Har du prøvet bundkortet med en anden cpu?
2. Understøtter dit bundkort Athlon XP?
3. Understøtter din BIOS Athlon XP? (evt. opgrader)

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-12-01 17:33

Hvilket Bundkort er det?

MVH Jean Pierre

Fra : Bruun

Dato : 11-12-01 10:33

Hejsa begge,
"Jean Pierre" <jp@aub.dk> wrote in message
> Hvilket Bundkort er det?
>
> MVH Jean Pierre
>
> "Kaj-Aage Krull" <krull@mail.dk> wrote in message

Det er et Elitegroup et eller andet. Han har købt det hos Restlageret på
Frederiksberg.

Well, bundkortet ser CPU'en fint. Men under installation af lige meget
hvilken type OS, så fejler den.

Da jeg kørte en quicksort algoritme på cpu'en, så tæskede OS ned. Både
Windows og Unix.

Mvh Kim Bruun

Fra : Jean Pierre

Dato : 11-12-01 11:43

Prøv at sæt CPU bussen til 100mhz inde i bios og se om den fejler. Hvis den
stadig laver løjer så prøv at sæt en anden ram blok i.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Per Kristensen

Dato : 11-12-01 15:36

Det kunne godt lyde som et varmeproblem. Kan du tjekke temp. i BIOS?

Fra : Bruun

Dato : 12-12-01 08:01

Hejsa,
"Per Kristensen" <pzk@netbankmors.dk> wrote in message

> Det kunne godt lyde som et varmeproblem. Kan du tjekke temp. i BIOS?

Den står til 59 idle...

Well maskinen er røget tilbage til rep. da kollegaen ikke gider at rode med
det selv... så jeg vender sikkert tilbage med mere om sagen :)

Tak til alle...

Mvh Kim Bruun

Fra : Per Kristensen

Dato : 12-12-01 08:40

59 i idle er også alt for meget! Mit gæt er at den så ryger på 70+ når den
arbejder hårdt. Jeg tror bestemt sidder en for dårlig køler på den!

Mit forslag er http://www.studiedata.dk/product.asp?product=192&page=1 og
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=133&page=1

Fra : Bruun

Dato : 12-12-01 14:55

Hejsa,
> [...]
> 59 i idle er også alt for meget! Mit gæt er at den så ryger på 70+ når den
> arbejder hårdt. Jeg tror bestemt sidder en for dårlig køler på den!

Jeg pillede den fra hinanden før den røg på værksted... Kun halvdelen af
kernen var dækket. Der sa en kobber køler på, med en rimelig kraftig
blæser...

Mvh Kim Bruun