Program skal lave noget indtil en tast try~
Fra : Søren Badstue

Dato : 10-12-01 14:08

Hejsa.

Jeg vil lave et program der sender klokken til f.eks. et array indtil der
trykkes på en tast, f.eks. enter. Men jeg har lidt svært ved at se hvordan
man kan lave det. Hvis man laver en cin>> så står den jo der og venter.
Meningen var at den skulle fortsætte, hvis der ikke trykkes.

Nogen gode forslag?
Det skal bruges til et DOS program

På forhånd tak
--
SB

Fra : Søren Badstue

Dato : 10-12-01 15:01

Søren Badstue <soren.badstue@post.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v2c3e$4kj$1@news.cybercity.dk...
> Det skal bruges til et DOS program

På en Windows 98 maskine med Microsoft Visual C++

Fra : Martin Dyring

Dato : 10-12-01 19:51

"Søren Badstue" <soren.badstue@post.cybercity.dk> wrote in message

> Søren Badstue <soren.badstue@post.cybercity.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9v2c3e$4kj$1@news.cybercity.dk...
> >

> På en Windows 98 maskine med Microsoft Visual C++

Mmm - så vidt jeg kan huske findes der ikke nogle ikke-blokerende funktioner
til at læse fra tastaturet.
Jeg tror næste jeg vil foreslå du opretter en seperat tråd til at "stemple"
timestamps. Denne tråd kan eks. vente på et "afslut-tråd" event i x antal
sekunder.

Eks. kunne du have følgende stump kode i din timestamp-tråd:

while(WaitForSingleObject(event_handle, 5000) == WAIT_TIMEOUT)
{
// Din egen kode til at lave timestamp...
}

event_handle er det handle du har fået returneret fra CreateEvent(). Din
main() skal så sørge for at starte en timestamp-tråd og kan så efterfølgende
vente (blokerende) med eks. std::cin.

Mvh,
Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 10-12-01 19:52

Den Mon, 10 Dec 2001 19:51:24 +0100 skrev Martin Dyring:
> [...]
>
> while(WaitForSingleObject(event_handle, 5000) == WAIT_TIMEOUT)
> {
> // Din egen kode til at lave timestamp...

Der stod "Det skal bruges til et DOS program".

Siden hvornår findes der en WaitForSingleObject i DOS?

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-12-01 20:20

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> wrote in message

> Der stod "Det skal bruges til et DOS program".
>
> Siden hvornår findes der en WaitForSingleObject i DOS?

Der stod også Windows 98 og Microsoft Visual C++ - begge dele udelukker jo
gode gamle MS-DOS.

Du skal se, han mener sikkert en console applikaion (i modsætning til en
applikation med grafisk brugergrænseflade).
Selv Bill Gates tog blandede DOS og console sammen da han præsenterede
Windows XP.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 10-12-01 20:22

Den Mon, 10 Dec 2001 20:19:39 +0100 skrev Mogens Hansen:

>Der stod også Windows 98 og Microsoft Visual C++ - begge dele udelukker jo
>gode gamle MS-DOS.

Nu kender jeg ikke VC++, men gik ud fra at det var ligesom i TurboPascal
at man kunne compilere til enten Windows eller DOS.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Søren Badstue

Dato : 11-12-01 13:12

Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v31lq$1417$1@news.cybercity.dk...

> Du skal se, han mener sikkert en console applikaion (i modsætning til en
> applikation med grafisk brugergrænseflade).

Det var det jeg mente, ja. Undskylder.

> Selv Bill Gates tog blandede DOS og console sammen da han præsenterede
> Windows XP.

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste

--
SB

Fra : Martin Dyring

Dato : 10-12-01 20:53

> Der stod "Det skal bruges til et DOS program".
>
> Siden hvornår findes der en WaitForSingleObject i DOS?

Jeg gik ud fra at Søren med "DOS" mente "Console".. Visual C kan AFAIK ikke
generere native DOS programmer.

Mvh,
Martin

Fra : Mogens Hansen

Dato : 10-12-01 20:20

"Søren Badstue" <soren.badstue@post.cybercity.dk> wrote in message

> På en Windows 98 maskine med Microsoft Visual C++

Du kan bruge funktionen "_kbhit" som er erklæret i "conio.h".
For god ordens skyld skal det lige siges at det _ikke_ er portabelt.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Søren Badstue

Dato : 11-12-01 13:37

Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9v31m9$141o$1@news.cybercity.dk...

> Du kan bruge funktionen "_kbhit" som er erklæret i "conio.h".
> For god ordens skyld skal det lige siges at det _ikke_ er portabelt.

Det var præsis den jeg havde brug for. 1000 tak.

Jeg kom dog ved en fejl til at glemme _ før kbhit, men det virkede
alligevel. Har den nogen indflydelse?
Hvad vil det sige at det ikke er portabelt?

--
SB

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-12-01 15:06

Søren Badstue skrev:

>Hvad vil det sige at det ikke er portabelt?

At koden måske skal skrives om hvis den skal bruges på en
*nix-maskine eller en Mac, og måske kan funktionen slet ikke
implementeres.

"Portabel" = "bærbart" = kan flyttes til et andet system uden
ændringer.

--
Bertel

Fra : Kent Friis

Dato : 11-12-01 17:03

Den Tue, 11 Dec 2001 15:06:09 +0100 skrev Bertel Lund Hansen:

>At koden måske skal skrives om hvis den skal bruges på en
>*nix-maskine eller en Mac,

Eller en Cray eller VMS eller PalmOS eller...

Kort sagt, alt andet end (i dette tilfælde) windows.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/