Nogen der har erfaring med bækkenløsning?
Fra : Anders And

Dato : 10-12-01 13:50

Min gravide kæreste har bækkenløsning, og er i ca. 29. uge.
Det er selvfølgelig ikke særlig rart, og pt. afventer vi lægens dom for, og
hun skal sygemeldes.

Men hvor længe efter fødslen skal man bøvle med disse smerter? Jeg har hørt
at der kan gå nogen tid, før det bliver i orden igen?

vh
Steffen

Fra : Gitte Beyer

Dato : 10-12-01 15:56

Hejsa

>Men hvor længe efter fødslen skal man bøvle med disse smerter? Jeg har hørt
>at der kan gå nogen tid, før det bliver i orden igen?

I de fleste tilfælde forsvinder smerterne ret hurtigt efter fødslen,
et par uger. Men i sjælne tilfælde går smerterne ikke væk. De kan
faktisk fortsætte i flere år, men det er altså kun meget sjældent det
sker.
Og ellers held og lykke med "foretagendet".

MVh
Gitte

Fra : Dorthe Eshington

Dato : 10-12-01 20:57

Jeg har hørt en tommelfinger regel, der siger, at lige så mange uger inden
fødslen man døjer med bækkenløsning, lige så mange uger efter fødslen vil
man kunne mærke den.

I mit tilfælde var det så heldigvis ikke sandt. Jeg fik bækkenløsning
omkring 27. uge under min første graviditet, og den forsvandt dagen efter,
at jeg havde født. Under min anden graviditet kom bækkenløsningen allerede
inden 20. uge, men forsvandt en uges tid efter fødslen.

Det vigtigste er at lytte til sin krop. Nogen dage kan man både gå ned og
handle og måske gå på arbejde (alt efter hvad man laver), mens andre dage
kommer man næsten ikke ud af sengen. Prøv at accepter når kroppen siger fra,
det gør kun situationen værre at presse sig selv, til noget man egentlig
ikke kan.

Hvis I ikke har været inde på siden, så vil jeg anbefale jer at kigge på
Foreningen for bækkenløsnings hjemmeside www.baekkenloesning.dk der fandt
jeg mange gode oplysninger.

Held og lykke

Mange hilsner Dorthe

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 11-12-01 15:19

Hej
Ja jeg må nok siges at have erfaring med bækkenløsning.
Første gang vidste jeg ikke hvad det var og jeg mente jo ikke det var en
sygdom at være gravid. Derfor var det forsent da jeg henvente mig for at få
hjælp.
Denne gang viste jeg hvad det var og skyndte mig til lægen som henviste mig
til en fysioterapeut. Her har jeg fået rigtig meget hjælp, så det vil jeg
anbefale jer at gøre så hurtigt som muligt.
Det er sandt at for de fleste forsvinder bækkenløsningen efter fødslen men
der er ingen garanti og for mig har det betydet at jeg ikke kan dyrke sport
eller løbe.
Held og lykke
Anja

Fra : Mr. Nobody

Dato : 18-12-01 02:52

Jeg har hørt ang. bækkenløsning, at jeg mindre man lytter til sin krop jo
mere vil man mærke efter fødslen. Skrækhistorien må være den om kvinden der
sad i kørestol 4 år efter fødslen fordi hun jo "sagtens kunne arbejde".
Min kone har været sygemeldt pga. bækkenløsning siden ret tidligt i
graviditeten, og der er gode dage og dårlige dage. De årlige dage hænger
sjovt nok sammen med fysisk aktivitet dagen forinden.
Kim

Fra : LoneU

Dato : 03-02-03 09:06

Hej

Jeg har været igennem 2 graviditeter med bækkenløsning. Den første gang
lå jeg ned på sofaen det meste af tiden, da lægen havde sagt, at det var
det eneste, man kunne gøre.

Den næste gang fik jeg 1 behandling hos en alternativ terapeut - og fra
ikke at kunne gå op af en trappe, kunne jeg gøre hele huset rent og gå
tur.

Stanley Rosenberg Instituttet i Silkeborg (tlf 86 82 04 00) uddanner
terapeuter i denne behandling - og henviser også til nærmeste behandler
- vel at mærke i hele Danmark.

PRØV DET!

http://www.kandu.dk/