Asus A7V266-E og Alpha PAL 8045?
Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-12-01 13:25

Nogen der har nogen erfaring med den kombination?

Ifølge dette:
http://www.micforg.co.jp/mb_inf_pal8045e.html

Er det ikke helt uden problemer. Spørgsmålet er om jeg skal gå efter et
anden board hvis jeg vil have den køler?

Hvilket KT-266A board skulle jeg evt. vælge i stedet? MSI board'et
tiltaler mig lidt da det vist er det eneste board der understøtter USB2.

--
Joergen Ramskov - Folding for the Cause!
http://teameggroll.com

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-01 13:46

Virker fint her.... Jeg har filet lidt af det ene hjørne. Det må siges at
være en mindre, og meget nem, operation.

- Martin

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-12-01 14:03

Martin Petersen wrote:

> Virker fint her.... Jeg har filet lidt af det ene hjørne. Det må siges at
> være en mindre, og meget nem, operation.

Ok, tak for det. HardOCP har lige lavet et review af det her:

http://www.hardocp.com/reviews/mainboards/asus/a7v266-e/

Her er et citat:
"The space between the CPU socket and the first DDR Memory slot is
pretty tight. Even installing a smaller HSF was somewhat of a chore if
you didn't remove the memory from DIMM slot 1. I am sure that the larger
HSFs will run into similar problems when used on this board."

Er det et problem?

Er du ellers tilfreds med boardet?

Jeg regner med at smække en Pabst 80mm blæser ovenpå PAL 8045'eren.

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-01 14:11

> [...]
> you didn't remove the memory from DIMM slot 1. I am sure that the larger
> HSFs will run into similar problems when used on this board."

Nope... Der er en 3-4 mm til det memory-slot de snakker om.

> Er du ellers tilfreds med boardet?

Det kan jeg kun sige "ja" til.

> Jeg regner med at smække en Pabst 80mm blæser ovenpå PAL 8045'eren.

Jeg har en Papst 19 db blæser kørende ved 7 volt... Kommer aldrig over 50
grader ved fuld load.

- Martin

Fra : Joergen Ramskov

Dato : 10-12-01 15:48

Martin Petersen wrote:

> Det kan jeg kun sige "ja" til.

Det lyder jo som om jeg godt kan beholde den på min indkøbsliste :)

> Jeg har en Papst 19 db blæser kørende ved 7 volt... Kommer aldrig over 50
> grader ved fuld load.

Hvilken CPU er det? Jeg tror det ender med at jeg vælger en Athlon XP 1700+.

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-01 20:09

Jeg har en XP1600+.... Kører som en drøm.