I mangel af
Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 11:56

respons poster jeg igen......

Jeg fand ud af at nogen ikke kunne lide grafikkortet og nogle
kunne..........men hvad med resten.

cpu:
AMD, Thunderbird 1100Mhz
909,-

bundkort:
ECS, K7S5A,SocketA, SIS735, >1400 Mhz, FSB266, SD&DDR
649,-

video:
Palit, Daytona Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM, TV-OUT, retail
1099,-

HD:
IBM, 60,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB - Deskstar
1345,-

ram:
PQI, 256 MB PC-266 DDR 2100
499,-

køler:
ThermalTake, SokkelA/XP/FCPGA, Volcano 6Cu, >1400Mhz (1800plus XP)
189,-

kabinet:
Codegen, Miditower ATX 6005 hvid med blå bund /300W
319,-

--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-12-01 12:58

SNIP

Mit Foreslag, nu står der ik hvad den skal bruges til, men jeg gætter på
spil ... Maks pris omkring de 5000 kr?

> cpu:
> AMD, Thunderbird 1100Mhz
> 909,-
Athlon Thunderbird 1200MHz Socket A / FSB 266MHz 982 kr.

I stedet for ....

> bundkort:
> ECS, K7S5A,SocketA, SIS735, >1400 Mhz, FSB266, SD&DDR
> 649,-
Smukt og stabilt bundkort, vil du ofre lidt mere vil jeg foreslå et epoc
kt133a eller epox med kt266a

> video:
> Palit, Daytona Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM, TV-OUT, retail
> 1099,-
Nej synes ik det er smart, mit foreslag ;)
Daytona GeForce3 Ti200 w./TV-Out & DVI

AGP / 64MB DDR / 2048X1536 / GeForce3 Ti200 1.639 kr.

> HD:
> IBM, 60,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB - Deskstar
> 1345,-
Fint nok eventuelt en 40 gb, du kan altid købe en mere hvis du har brug for
mer plads og så spare lidt der ....

> ram:
> PQI, 256 MB PC-266 DDR 2100
> 499,-
Nej nej nej nej nej .... Køb noget ordentlig ram apacer ddr ram eller
kingston
Kingston 256MB ValueRAM 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts
569 kr.

Apacer 256MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts 561 kr.

> køler:
> ThermalTake, SokkelA/XP/FCPGA, Volcano 6Cu, >1400Mhz (1800plus XP)
> 189,-
Tja sikker fint nok ellers så led lidt i gruppen, der står om det berømte
trick med en køleprofil og en papstblæser ...

> kabinet:
> Codegen, Miditower ATX 6005 hvid med blå bund /300W
> 319,-
Ja det er et oki kabinet, men deres strømforsyninger er ikke kendt som de
bedste ville måske overveje følgende chiftec eller antec ... Måske et aopen

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 14:54

Takker for foreslaget men.............
du ryger da noget over 5k
--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-12-01 18:12

SNIP

Hovedregning har aldrig været min stærke side ;)

Ej spøg til side ... Jeg glemte vist lige at checke ordentlig efter .... ;:)

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 15:59

Jeg har sammen sat lidt anderledes ud fra dit foreslag, dog vil jeg ikke
give 600,- mere for et grafikkort som endnu ikke understøttes.......

Varenr Status Antal Producent Beskrivelse Model Pris
310181 1 ECS K7S5A,SocketA, SIS735, >1400 Mhz, FSB266, SD&DDR
Socket A 649,00
320215 1 AMD Thunderbird 1200Mhz (husk køler!) Socket A /266
1009,00
340283 1 Palit Microsystems Daytona Geforce2 Ti, 64MB DDR RAM,
TV-OUT, retail AGP 1099,00
420102 1 IBM 60,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB - Deskstar 60GXP
1335,00
320033 1 ThermalTake SokkelA/XP/FCPGA, Volcano 6Cu, >1400Mhz
(1800plus XP) A1139 189,00
350086 1 APACER 256 MB PC-266 DDR2100 - 10 års garanti PC2100
599,00
810054 1 Aopen Miditower, ATX HQ45 Aquamarine /300W ATX 599,00

Samlet pris før net-rabat og fragt: 5479,00
Fragtgebyr ved forsendelse: 95,00

Rabat: 0,00

Samlet pris uden moms: 4459,20
Moms: 1114,80

Ialt skal der betales: 5574,00

--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Santa Xcaze

Dato : 10-12-01 18:18

SNIP

Altså du kan jo sagtens udnytte kortet og det vil sparke mere røv end et
geforce 2 ti ... Meeeen hvis du ik vil smide 600 mere efter det så er det
såmænd et oki valg du har der ...

Godt at du skiftet kabinet, der skulle ik være nogle problemer med aopens
kabinetter ;)

Ang. den køler jeg mener den larmer lidt, men hvis du kan leve med det!?
Sååå intet i vegn med den ...

Et sidste godt råd, du kan måske overveje 2 ting ...
En slotcooler, til at suge noget varme væk fra dit grafikkort, samt en en
60mm blæser foran i kabinettet til at skabe noget airflow !?
Men ellers en lækker nok opsætning ... Har selv gået og leget lidt med ngt
ddr ram, men gider ik li nu ...

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 21:39

Der bliver ingen extra køling da den hverken skal klokkes på gf kortet
rammen eller multiplyeren :).

Men tak for input,

--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : Jean Pierre

Dato : 10-12-01 23:16

Jeg vil STRENGT fraråde dig fra at købe ECS K7S5A da jeg selv sidder med et
pt. og har MANGE problemer med det. Læs tråden: Problemer med min TB 1,2GHZ
skrevet af mig.
Er du uheldig at får Rev. 4 af det board vil det højst sandsynligt ikke
virke med din 1.1GHZ AMD Tbird. Under CPU'en sidder der nogle modstande, og
den ene af de modstande har en forkert spænding som gør at du ikke kan kører
med bussen på 133mhz og derfor vil din CPU ikke kunne kører med 1,1GHZ men
med 800mhz.
Anywayz så har jeg læst om så mange problemer mht det board at er du heldig
ikke at få mit problem så kan du sagtens få et af de andre store. Så spar
dig selv for mange timers frustration og købe et andet for guds skyld!
Jeg troede jeg sparede en del og fik et godt board. Nu sidder jeg med en dyr
PSU og 256 DDR ram istedet for et board som virkede, min gamle PSU og mine
512 SD ram og de 1400,- jeg har brugt på ramne og PSU'en på min bankbog.
Så lad være mens du kan... Nu får forretningen mit board tilbage imorgen, så
en ret indholdsløs oplevelse det board gav mig :(

MVH Jean Pierre

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 23:40

Kunne du komme med et billig alternativ......

helst ved www.shg.dk

takker

--
*Tweak*
icq: 131528069

Fra : *Tweak*

Dato : 10-12-01 23:42

Helst on-board sound

Fra : Jean Pierre

Dato : 11-12-01 00:04

Det svært at slå den pris. Men Prøv lykken hvis du har is i maven.
Læs eventuelt på www.ocworkbench.com om nogle af de problemer der er med det
board. Tag lige et kig ud fra diverse mobo producent msgboards der er... Læg
mærke til at eks. Epox og Asus kun har okring 100 topics hver og så kig lige
på ECS som har knap 5000 topics og næsten 30000 replies, og de 90% af dem
omhandler problemer.

Fra : *Tweak*

Dato : 11-12-01 09:23

Tror jeg tager denne i stedet for da den heller ikke er så dyr:

SL-75DRV, AGP >1500 Mhz IDE100,SocketA, FSB 266, DDR RAM 999,-

Fra : Jean Pierre

Dato : 11-12-01 11:44

Godt valg, ville ønske jeg havde været så klog :). Skal sidde uden computer
mens den er til rep. resten af ugen *suk*

Fra : Bent Pedersen

Dato : 11-12-01 13:29

In article <3c15c2a9$0$330$d40e179e@nntp02.dk.telia.net>, *Tweak* says...

>Tror jeg tager denne i stedet for da den heller ikke er så dyr:
>
>SL-75DRV, AGP >1500 Mhz IDE100,SocketA, FSB 266, DDR RAM 999,-

Glimrende valg. Mit kører uden problemer.

/Bent

Fra : Bent Pedersen

Dato : 11-12-01 13:32