Apache config
Fra : Peter Andreas Harteg

Dato : 10-12-01 09:53

Jeg prøvede at ændre web-bibliotek i Apache Configuration værktøjet under
RedHat 7.1, og så gik webserveren død. Når jeg restarter, får jeg at vide,
at det mislykkes at stoppe servicen, men den siger OK til at starte den (når
jeg så prøver at stoppe den, kommer den så med mislykkes igen).

Er der nogen mulighed for, at jeg kan gå ind og ændre httpd.conf-filen et
sted, så Configuration værktøjet bruger de ændrede indstillinger næste
gang - hvis jeg ændrer i /etc/apache/httpd.conf overskrives ændringerne, når
jeg bagefter bruger Configuration værktøjet.

Mvh. Peter

Fra : Jacob Sparre Anderse~

Dato : 10-12-01 20:32

Peter Andreas Harteg skrev:

> [...]
> at det mislykkes at stoppe servicen, men den siger OK til at starte den (når
> jeg så prøver at stoppe den, kommer den så med mislykkes igen).

Har du undersøgt om den opsætningsfil Apaches
opsætningsværktøj skriver er korrekt? Jeg plejer at køre
kommandoen `httpd -t` for at undersøge det, inden jeg
aktiverer en ændret opsætningsfil.

Jacob
--
"[...] *transfer* a bit of salary from the person who writes
a bug to the person that finds a bug..." -- Keith Ray

Fra : Peter Andersen

Dato : 10-12-01 22:53

"Peter Andreas Harteg" <peter@harteg.dk> wrote in message
> [...]
(når
> jeg så prøver at stoppe den, kommer den så med mislykkes igen).

Den samme fejl i Samba skyldes det som oftest at dit localhost NAVN ikke
stemmer overens med det der står i host Dvs. der skal altså stå det samme
navn som i /etc/sysconfig/network (er det vist)..

Husk i øvrigt at webbiblioteket skal ændres flere steder i Apache conf
filen.

Fra : Comserver

Dato : 12-12-01 15:00

Low Cost Server Lease