Dynamisk IP som er Statisk?
Fra : Mads Larsen

Dato : 10-12-01 00:26

Jeg har haft ADSL Bredbånd fra TDC i 2 uger nu og alt virker perfekt. Ok
download og god ping. Jeg har bare et spørgsmål! hvordan kan det være at når
jeg har bestilt 2 dynamiske IP adresser at jeg altid får den samme
addresse. Da jeg brugte ISDN fik jeg en ny IP hver gang jeg connectede. Jeg
har haft den samme IP i nu 2 uger?

..::[Mads Larsen]::.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 10-12-01 00:36

Mads Larsen skrev:

>hvordan kan det være at når jeg har bestilt 2 dynamiske IP
>adresser at jeg altid får den samme addresse.

Hvis du IP-adresse du havde sidst er ledig, så er det meget
almindeligt du får den igen.

Jeg kender ikke så meget til ADSL|Bredbånd. Jeg har selv NetExpres, og
routeren står jo koblet på nettet hele tiden, og derfor har jeg
faktisk haft den samme IP i flere måneder - den er kun blevet
udskiftet en enkelt gang hvor TDC "kom til" at lukke min forbindelse
fordi de ikke mente jeg havde betalt.

(Selvom de indrømmede fejlen var deres, så ville de have 75,- (tror
jeg det var) for at åbne den igen, da jeg ringede udenfor alm.
åbningstid! Flot træk!)

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-01 07:59

> (Selvom de indrømmede fejlen var deres, så ville de have 75,- (tror
> jeg det var) for at åbne den igen, da jeg ringede udenfor alm.
> åbningstid! Flot træk!)

Det forekommer da som en god service at du alligevel kan få hjælp uden
for åbningstid??

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : HIB

Dato : 10-12-01 08:42

> Det forekommer da som en god service at du alligevel kan få hjælp uden
> for åbningstid??

Men hvorfor er der nogen som tager telefonen uden for åbnings tiden ?
Underligt, hvis du spøger mig

-Rune

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 10-12-01 19:14

"HIB" <not@valid.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvorfor er der nogen som tager telefonen uden for åbnings tiden ?
> Underligt, hvis du spøger mig

Jeg ved ikke hvad den præcise situation har været, men man kan fx
abonnere på døgnservice, og dem kan man selvf. få fat i døgnet rundt.

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Per Thomsen

Dato : 10-12-01 09:59

> "Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>
> Det forekommer da som en god service at du alligevel kan få hjælp uden
> for åbningstid??

Service er ikke et ord de kender hos TDC, - jeg vil gætte på at Lasse har
ringet til fejl'service', hvorefter de så i åbningstiden har fundet udaf, at
han havde betalt.

Per

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 00:22

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det forekommer da som en god service at du alligevel kan få hjælp uden
>for åbningstid?

Det var ikke uden for supportens åbningstid, det var noget med
salgs-afdelingen eller sådan noget, selvom de godt kunne se at jeg
tidl. havde snakke med dem og det var deres fejl.

Det der var hele misæren var, at de havde lukket for min forbindelse
mange dage før, men routeren er jo på nettet, og det var først da jeg
tog denne af, at jeg ikke kunne komme på igen. Jeg havde dog allerede
snakket med TDC omkring de manglende penge (som ikke manglede).
Problemet var jo blot, at nu kunne jeg ikke koble routeren på igen, da
der aldrig var blevet åbnet efter lukningen (som var TDCs fejl).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-01 00:37

> Det var ikke uden for supportens åbningstid

Det er ikke supporten der tager sig af regningsproblemer.

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 01:03

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er ikke supporten der tager sig af regningsproblemer.

Som sagt, regningsafdelingen havde allerede (som medarbejderen også
sagde) sagt at der var TDCs fejl at linien var blevet lukket. Af en
eller anden besynderlig grund ville de stadig have nogle penge for at
åbne den.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-12-01 01:06

> [...]
> sagde) sagt at der var TDCs fejl at linien var blevet lukket. Af en
> eller anden besynderlig grund ville de stadig have nogle penge for at

Men det er jo ligemeget hvis fejl det er hvis regningsservice har lukket
på det tidspunkt du ringer...
Så får du så mulighed for betjening udenfor åbningstid mod
ekstragebyr...

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 02:09

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Men det er jo ligemeget hvis fejl det er hvis regningsservice har lukket
>på det tidspunkt du ringer...

Njoah...

>Så får du så mulighed for betjening udenfor åbningstid mod
>ekstragebyr...

Som sagt, så kunne gutten jeg snakkede med godt se at regningsservice
havde fundet ud af det var deres fejl, og at forbindelsen var åben
igen (hvilket den bare ikke var).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Klitgaard

Dato : 10-12-01 11:06

> (Selvom de indrømmede fejlen var deres, så ville de have 75,- (tror
> jeg det var) for at åbne den igen, da jeg ringede udenfor alm.
> åbningstid! Flot træk!)

Skal vi ha den gamle historie hver gang du skriver et indlæg her i gruppen?

::...Klitgaard

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 11-12-01 00:23

Klitgaard skrev:

>Skal vi ha den gamle historie hver gang du skriver et indlæg her i gruppen?

1) Jeg vil ikke betegne den som gammel.
2) Jeg har skrevet den én gang før.

venligst,
Lasse Hedegaard