Kan man sætte en atx strømforsyning i et ~
Fra : The Big M.

Dato : 09-12-01 23:47

Hej
jeg har et ældre at kabinet, kan jeg sætte en atx strømforsyning i det og så
bruge det som almindeligt atx kabinet?

-M

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-01 00:03

"The Big M." <dont-spam-me@tdcadsl.dk> skrev

> jeg har et ældre at kabinet, kan jeg sætte en atx strømforsyning i det
og så
> bruge det som almindeligt atx kabinet?

Teoretisk set kan du godt, men du vil få problemer omkring montereringen
af et atx bundkort, da hullerne til montering af bundkortet på bagpladen
i at-kabinettet sidder andre steder.

Et andet problem er power-knappen, der fungerer anderledes på et
at-kabinet, og derfor ikke umiddelbart kan bruges sammen med et atx
bundkort. Her bliver du nødt til at være kreativ mht. udformningen af en
ny powerknap.

Et muligt tredje problem er at hullerne til indstikskort ikke passer med
et atx-standard, men dette kan du selvfølgelig kompensere for, hvis du
etablerer nye monteringshuller på bagpladen, de rette steder.

Hvis du er tilstrækkelig kreativ skulle det altså nok kunne lade sig
gøre - spørgsmålet er så bare, om det er besværet værd.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 10-12-01 00:08

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

Jeg vrøvlede vist lidt rigeligt, så jeg vil lige forsøge at få skabt lidt
klarhed over, hvad det egentlig er jeg siger

> [...]
> et atx-standard, men dette kan du selvfølgelig kompensere for, hvis du
> etablerer nye monteringshuller på bagpladen, de rette steder.

Det jeg prøver at sige her er, at sprækkerne til indstikskort i et
at-kabinet ikke sidder de samme steder som i et atx-kabinet, og derfor
heller ikke er tilpasset et atx-bundkort. Dette er du nødt til at
kompensere for, ved at bore nye huller til montering af atx-bundkortet på
at-kabinettets bagplade.

Jeg håber det gav en smule mere mening nu

mvh
Peter

Fra : Torbenth

Dato : 10-12-01 00:03

The Big M. skrev i meddelelsen
<3c13e9d7$0$7908$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>Hej
>jeg har et ældre at kabinet, kan jeg sætte en atx strømforsyning i det og

>bruge det som almindeligt atx kabinet?

Det burde der ikke være noget ivejen for. Mit ældre bundkort har tilslutning
for begge, men nu sidder det i et gl. AT kabinet med AT strømforsyning.
Hvis du ellers kan finde et ATX bundkort som kan bruges i AT kabinettet.

Mvh.
Torben