Newbie : FTPserver
Fra : Allan Møller

Dato : 09-12-01 20:22

Jeg har netop fået RedHat installeret og det fungere fint som webserver med
apache.
Nu vil jeg gerne have en FTP server så jeg via min anden maskine kan
opdatere mine filer på webserveren.
Jeg ved ikke en gang om der som standard er en FTP server installeret og er
heller ikke sikker på hvordan jeg finder ud af det.
Spørgsmålet er : Hvilken FTP skal jeg vælge ? Hvordan installerer / opsætter
jeg den ? Kan i hjælpe mig lidt på vej ?

-- Allan Møller

Fra : "René Nielsen"

Dato : 09-12-01 21:11

I artikel <2ROQ7.5741$z4.682667@news000.worldonline.dk>, skrev "Allan
Møller" <vogn33@12move.dk>:
> Jeg ved ikke en gang om der som standard er en FTP server installeret og
> er heller ikke sikker på hvordan jeg finder ud af det. Spørgsmålet er :
I en konsol siger du "rpm -qa | grep 'ftp'" og hvis der er en ftp
installeret, lyder den noget i retningen af wu-ftp eller lign..

> Hvilken FTP skal jeg vælge ?
Jeg vil anbefale (udfra subjektive grunde) at du vælger proftpd(.org)

> Hvordan installerer / opsætter jeg den ?
du finder en proftpd rpm pakke (fra freshrpms.net) og installerer den med
rpm -Uvh pakkenavn.rpm - og læs så manualen på proftpd.org (tips
ligeledes)

> Kan i hjælpe mig lidt på vej ?
Håber det er gjort en smule..

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]