Promise Raid controller og Win Xp
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 09-12-01 19:54

Nu har jeg endelig fået min super PC
Og det skulle jo være så fedt
Men jeg kan ikke se mine 2 Maxtor drev i Win XP's stifinder.
Jeg har en systemdisk (En seagate Barracuda IV 40 Gb) partioneret i 3 dele,
sysvol, appvol og datavol
Maxtor-drevene i Raid 0 er beregnet på at kunne skrive komprimerede film ned
i høj hastighed.
Jeg har fået installeret driverne til promise fast trak raid 100
controlleren, og jeg kan også se maxtor drevene i fastcheck monitoring
utility, men jeg kan ikke se drevet ude i stifinderen og kan derfor jo
heller ikke formattere drevet.
'Under opstart kan jeg også se drevene før WinXP starter op og kan endda gå
ind i Promise controllerens BIOS.
Hvorfor figurerer der ikke et stort 80 Gb drev i stifinder?
Jeg fatter ikke en brik.

Et andet spørgsmål, der bestemt ikke hører hjemme her i gruppen, men da
vennerne i dk.edb.sytem.ms-windows holder fri i weekenden, og jeg alligevel
er i gang, sååå.
Here goes.
Jeg har partioneret mit systemdrev i 3 partioner: sysvol, appvol og datavol.
Men WinXP insisterer på, at sætte DVD-drevet på som D og Brænderen på som E.
Først som F og G kommer mine appvol og datavol!
Er der ikke en smart måde at tvinge winXP til at opføre sig ordentligt?
På forhånd undskyld fordi jeg er så pokkers OT mht. dette spørgsmål
(Skal aldrig gøre det mere)

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : elvis

Dato : 10-12-01 07:57

Hey

Kan det være fordi du ikke har fdisk'et din raid0 harddisk ?

mvh elvis

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-12-01 08:32

"elvis" <smileyco@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>
> Kan det være fordi du ikke har fdisk'et din raid0 harddisk ?
>
> mvh elvis
Jeg har lige forsøgt Fdisk med en win98-startdiskette.
Fdisk kan ikke se promise-controlleren, kun systemdisken, og den er jeg ikke
interesseret i at få Fdisket.
Så hvad gør jeg nu?
Promise controlleren sidder jo på et PCI-slot, ikke en IDE-controller!

Best regards

Jesper

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-12-01 13:21

Har du læst manualen?

- Martin

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 10-12-01 17:41

Jesper Nielsen wrote:

[KLIP]
> [...]
>Først som F og G kommer mine appvol og datavol!
>Er der ikke en smart måde at tvinge winXP til at opføre sig ordentligt?

Du kan da rimeligt simpelt tildele DVD-drev og brænder nogle andre
drevbogstaver til at starte med:
1: Start -> Settings -> Control Panel -> Administrative Tools ->
Computer Management
2: Klik på "Disk Management"
3: Vælg dit drev, og højreklik "Change Drive Letter and Paths"

Det andet spørgsmål kan jeg ikke klare - udover: Har du installeret
driveren til Promise Raid Controlleren?
--
Rasmus Waehrens

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 11-12-01 05:29

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3: Vælg dit drev, og højreklik "Change Drive Letter and Paths"
>
> Det andet spørgsmål kan jeg ikke klare - udover: Har du installeret
Tusind tak for hjælpen!
Jeg kunne partionere og formattere raiddrevet samme sted.
Nu kører det bare.

Best regards

Jesper