Fordøjelsestid/Skidetidspunkt
Fra : Jonni Hahn

Dato : 09-12-01 19:48

Hej alle sammen !!
Jeg har en Labrador hvalp på 13 uger en han !
Jeg kan bare ikke finde noget system i spisetidspunkter / Skidetidspunkter
!?
Er der nogen der ved hvor længe der går fra en hund har spist og til det
skal ud igen, den får Eukanuba hvalpefodder.
Jeg har forsøgt at rette spadsereture tidspunkterne ind efter at den får
skidt inden vi går i seng , men det lykkedes altid at den har skidt inden vi
står op igen.
Den sidste måltid får han ca kl.17.00

Håber at der er nogen af jer der har gode ideer til at undgå gulvskidderiet.

Mvh. Jonni

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 09-12-01 22:19

> Håber at der er nogen af jer der har gode ideer til at undgå
gulvskidderiet.

Da min hund var valp gik jeg tur med ham 8-9 gange om dagen også om natten !
på den måde undgår man at den skider indendøre ,for den kan nemlig slet ikke
holde sig når den ikke er ældre ,blæren er ikke færdigudviklet.Ros den hver
gang den gør det udenfor ,og det vil den gøre tidt hvis i lufter den en gang
hver 2-3 time i starten .Jo flere gange den gør det udenfor og oplever at
det er positivt at gøre det udenfor, jo mere vil den have lyst til at gøre
det udenfor når dens blære kan vente på det held og lykke.

Fra : Lis Paasch

Dato : 11-12-01 01:50

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@>
skrev i en meddelelse

undgå
> gulvskidderiet.

Man kan ikke forlange, at få en hvalp som er renlig efter 3
mdr., lige såvel som et barn på 2 år ej er renlig.
Der er stor forskel på den tid som hvalpen skal bruge om at
være renlig. I nogle tilfælde er hvalpen 3 mdr. og i andre
tilfælde er den et år inden man kan sige den er renlig på et
hvilket som helst tidspunkt af døgnet. Hver gang jeg har
købt en hvalp, er det vigtigt at hvalpen luftes straks efter
spisning og når den vågner. I nattetimerne kommer hvalpen ud
hver time, og kommer ikke ind før den har forrettet enten en
tissetår eller det der er større. Husk at rose hvalpen når
den har besørget. Man finder hurtigt ud af den tid som
hvalpen sover om natten, og man indretter sig efter dette. I
de fleste tilfælde sover hvalpen igennem efter cirka 1 til 2
uger. Hvalpen skal vide, at det første man foretager sig om
morgenen er at forrette dens trang. Når hvalpen har fået
denne behandlig i ca. 10 - 16 dage er den renlig om natten
og når vi er tilstede. Såfremt man roser hvalpen når den
forretter sin nødtørft udendørs og ikke foretager sig noget
når man tørrer op efter den indendørs, så finder hvalpen ud
af man er tilfreds og kærlig overfor den når den forretter
sine ærinder udendørs. Selv om den hund jeg har på nuværende
tidspunkt forretter sin Nødtørft udendørs, roser jeg den
stadig, og vil hunden ikke ud om morgenen er det ikke tvang
fra min side før 10 min. inden jeg skal afsted. I
week-enderne er der ingen tvang overhovedet. I flere
tilfælde er hunde kommet og bedt om at komme ud efter et
lille døgn, og så skal man naturlig være villig til at
efterkomme hundes ønske uanset vejret udenfor.
Held og lykke med at få din hvalp renlig.

Mvh. Børge Paasch

Fra : Kasper Norholt

Dato : 12-12-01 23:31

Jeg har lige fået en 3 år gammel hund (chihuahua), jeg kan heller ikke helt
finde ud af hans "rytme"...
Han kan være alene hjemme hele dagen uden at lave nogen som helst "ulykker",
men HVER nat lægger han en eller flere små "gaver" til os rundt omkring
(hvis så bare det var samme sted hver nat...) Det sidste vi gør, inden vi
går i seng, er at gå en god tur med ham... Problemet er ikke helt nyt, så
det kan ikke være fordi han har skiftet ejer - hvilket jo ellers havde været
den åbenlyse grund! Men han er startet på det for ca. 3 måneder siden...
Jeg har ikke rigtig lyst til at lægge en avis eller lign. da jeg så synes,
at jeg signalerer, at det er helt iorden...iøvrigt er det jo lidt svært at
gætte sig til hvor jeg skal lægge den... håber meget at nogen kan
fortælle, hvad jeg kan gøre...

Hilsen Mette (og Pingu)