hva i hulen kan der være galt
Fra : JOHN NIELSEN

Dato : 09-12-01 18:13

Hej ng
min pc kan ik kører stabilt merer jeg har prøvet at installerer 98, Me,
win2000
der er ingen af de systemer der vil virke ordenligt jeg får mange gange en
blå skærm hvor den mangler en fil. ved 98 slukker den lige pludselig, og
genstarter, og nogen gange siger den at den har lavet en fejl i reg basen,
og genstarter, og når den har gjort det har den gendannet hele systemet så
jeg er nød til at installerer det hele igen. Ved Me bliver den rigtig
langsom hvis jeg højrer klikker går der næsten et min. før den reagerer.
hva i hulen kan der være galt jeg har loadet min bios dealt flerer gange.
kan der være vira på bundkortet (soltek sl-75drv)

hilsen en bekymret bruger

jm

Fra : Jørgen Ahlefeldt

Dato : 10-12-01 18:13

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-12-01 20:05

On Sun, 9 Dec 2001 18:12:43 +0100,
> [...]
> hva i hulen kan der være galt jeg har loadet min bios dealt flerer gange.
> kan der være vira på bundkortet (soltek sl-75drv)

Har du prøvet memtest86 ? http://www.memtest86.com

Hvis den finder fejl kan det være:
Defekt RAM
Du kører RAM for hurtigt. Prøv med CAS-3 og de andre langsomme værdie
Støj på bussen.
Prøv at se om den kører bedre hvis der er jord på strømmen
Nogle bundkort har designproblemer så de er mere følsomme.

Problemet kan også være for lille strømforsyning, men mit bedste
bud er RAM der er defekt, eller søges kørt for hurtigt (dvs PC100
RAM der kører 122 MHz etc).