skemadsvanskeligheder
Fra : mimi

Dato : 09-12-01 17:05

   Hejsa
Min søn har nu i godt en måneds tid fået grød en gang om dagen. Han kan dog
stadig ikke finde ud af at flytte tungen ordentligt, så skeen kan komme ind
i munden. Nogle gange er han rigtig god til det, og andre gange kan han
bare slet ikke finde ud af det, og så sutter han det i sig istedet for, for
han vil vældig gerne have det.
Hvad har i af erfaringer med hvor lang tid der går før små børn lærer det
ordentligt? Vi startede da han var ca.4½ md. og nu er han næsten 5½ md.
Mvh Mimi

Fra : Britta Larsen

Dato : 09-12-01 21:16

Hej Mimi :)

Giv tid, ikke alle børn lære lige hurtigt.
Det har jeg da fundet ud af.
Godnok lærte min søn det hurtigt, men har da hørt om dem hvor der gik længer
tid :)
Hyg dig sammen med ham når han spiser, og ros ham når han gør det rigtige :)

´M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Britta og Torben

Dato : 11-12-01 10:04

Hej Mimi.
Bare tag det roligt. min ene søn havde det på samme måde, nu er han blevet 6
mdr. og det går allerede meget bedre. Jeg fandt ud af at holde skeen så han
kunne se den og så lukkede han munden ordenligt op og det var meget nemmere
at få skeen med mad i munden på ham, uden at tungen var i vejen.
Hej fra Britta