Soltek SL-75KAV
Fra : S. M.

Dato : 09-12-01 15:13

Hvad er Soltek SL-75 KAV for et bundkort - er det typen man skal
holde sig langt væk fra eller er det OK.

Fra : Mogens

Dato : 09-12-01 16:00

On Sun, 09 Dec 2001 14:12:32 GMT, sfm@post1.tele.dk (S. M.) wrote:

>Hvad er Soltek SL-75 KAV for et bundkort - er det typen man skal
>holde sig langt væk fra eller er det OK.

Hej

Det er skam et udemærket bundbrædt.
Min T'bird 1200@1400 med netop sådan et bundkort er
dejlig stabil og har kørt upåklageligt i 9 mdr nu.

Eneste lille ulempe er onboard lydkortet, men det kan
da heldigvis slås fra i BIOS'en.

Mvh Mogens

Fra : Ingolf

Dato : 10-12-01 23:40

Kanont bundkort, og med det indbyggede overclocking modul "red storm" kan
man snildt overclock enhver processor uden problemer.

Hvad er der galt med lydkortet ? Det er hardware accelereret, og kører
perfekt med alt !

Fra : Mogens

Dato : 11-12-01 00:10

On Mon, 10 Dec 2001 23:39:38 +0100, "Ingolf"
<DONT_SPAMingolf@musling.dk> wrote:

>Hvad er der galt med lydkortet ? Det er hardware accelereret, og kører
>perfekt med alt !

Det understøtter f.eks. ikke højttalere som Creative FPS 1500
som kræver 2 udgange til hhv front og bag højttalere

Men OK, til almindeligt brug med 2 højttalere er det da
nok udemærket. Det kan godt være det er mig der er
kræsen.

Men bortset fra det er jeg skam godt tilfreds med mit
Soltek bundbrædt.

Mvh Mogens

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-12-01 23:27

"Ingolf" <DONT_SPAMingolf@musling.dk> skrev i en meddelelse
> Kanont bundkort, og med det indbyggede overclocking modul "red storm" kan
> man snildt overclock enhver processor uden problemer.

******************

Det skal lige siges, at den "overclocking" RED STORM
foretager intet er værd.
Måske du får lidt højere frekvens, men
et er ikke noget du vil mærke i dagligdagen.

MVH

Fra : Jakob M

Dato : 12-12-01 00:22

> Det skal lige siges, at den "overclocking" RED STORM
> foretager intet er værd.
> Måske du får lidt højere frekvens, men
> et er ikke noget du vil mærke i dagligdagen.

Kommer meget an på hvad du laver. Når jeg skal rippe en DVD til DivX kan jeg
saftsuseme godt mærke forskel på om min Duron kører 650 eller 950 Mhz. Den
er rundt regnet 50% hurtigere. Til almindeligt kontorbrug er det dog
ligegyldigt. At jeg så alligevel ikke kan lide Redstorm skyldes at det er
alt for upræcist.

Mvh
Jakob

Fra : Karsten Olesen

Dato : 12-12-01 21:39

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> er rundt regnet 50% hurtigere. Til almindeligt kontorbrug er det dog
> ligegyldigt. At jeg så alligevel ikke kan lide Redstorm skyldes at det er
**********************

RED STORM gav næppe mere end max
50 Mhz i de tilfælde jeg har prøvet...

Men måske jeg forsøgte på en for billig CPU.:

Fra : Jakob M

Dato : 13-12-01 01:10

> RED STORM gav næppe mere end max
> 50 Mhz i de tilfælde jeg har prøvet...

Heller ikke her, da jeg prøvede Redstorm første gang stoppede den ved
113Mhz. Temmeligt skuffet prøvede jeg så at flytte jumperen til 133Mhz med
succes. Senere har jeg så fået den op på 146Mhz uden Redstorm som nægter at
køre over 140 selvom CPUen er 100% stabil. Så Redstorm kan aldrig afløse
sund fornuft.

Mvh
Jakob

Fra : Ingolf

Dato : 18-12-01 20:30

Måske folk gør det forkert ? Jeg fik da presset ekstra 85mhz ud af min 800
mhz, ikke OC cpu. Det er sgu da lækkert nok, uden at røre så meget som en
jumper eller switch. Og Ja! Jeg kan sagtens mærke det ekstra lille spark.

RED STORM er jo ikke ment som en afløser, men til når man har fået OC'et sin
comp så godt man kan, altså Hardwaremæssigt, så kan der finjusteres på
bushastighed via bios, for at sætte det hele perfekt. Det er squ da en
detalje at tage med på vejen.

Jeg tør æde mit nuværende MOBO på at fremtidens MOBO's ikke har jumpere og
switches... jeg regner med at der inden 3-5 år kommer en slags variabel CPU
hastighed, helt styret af software. Når der kræves ekstra CPU krafter, auto
OC'er compen sig selv. Samtidigt skruer ned for CPU MHZ når man ikke skal
bruge så mange CPU.. det sparer jo også strøm.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-12-01 17:44

"S. M." <sfm@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er Soltek SL-75 KAV for et bundkort - er det typen man skal
> holde sig langt væk fra eller er det OK.
*************

OK blot ikke til Xp processorer...

Fra : Jakob M

Dato : 09-12-01 18:13

> OK blot ikke til Xp processorer...

Uddybning ?.

Mvh
Jakob

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-12-01 18:53

> Uddybning ?.
>
> Mvh
> Jakob
***************
Dybdeboring ? Eller blot boring ?

Skal vist være rev. "F" før det virker ordentligt.

Fra : Jakob M

Dato : 10-12-01 00:29

> Skal vist være rev. "F" før det virker ordentligt.

Skal være F1 eller nyere for at det virker overhovedet. Det er alle nye
Soltek bundkort dog også.

Mvh
Jakob, E5

Fra : Ove Juel Hansen

Dato : 10-12-01 20:46

Ifølge Solteks hjemmeside, kan bundkort markeret minimum med F1 i eet af
hjørnerne på kortet, opdateres med ny BIOS version 75kav-q9.bin, hvorefter
AMD TB XP 1600+ skulle være supporteret.
Jeg har ihvertfald bestilt xp'eren, så i løbet af et par dage vil du kunne
få yderligere info
Mvh Ove

Fra : Lars

Dato : 12-12-01 16:15

Jeg kører XP1600+ med Q9 Bundbræt F5. Det fungere Ok.

Lars

Fra : Jakob M

Dato : 13-12-01 01:11

"Lars" <xxx@tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kører XP1600+ med Q9 Bundbræt F5. Det fungere Ok.

Lucky bastard

Mvh
Jakob, E5