Reborn kort
Fra : Peter

Dato : 09-12-01 14:05

Hej, er der nogen der har erfaringer med "Reborn Card"?

- Umiddelbart lyder det som en fiks sag -

Kan det f.eks erstatte Ghost?

Med venlig hilsen, Peter

Fra : Steen

Dato : 09-12-01 20:24

On Sun, 9 Dec 2001 14:04:56 +0100, "Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote:

>Hej, er der nogen der har erfaringer med "Reborn Card"?
>
>- Umiddelbart lyder det som en fiks sag -
>
>Kan det f.eks erstatte Ghost?
>
>Med venlig hilsen, Peter

et reborn kort fører pcen tilbage til oprindelige indstilling ved hver
genstart, maskinen skal startes op med kodeord for at ændringer skal
forblive indtakte ved genstart
jeg ved ikke om man kan det samme med ghost, den lokale skole bruger
reborn kort og gemmer elevernes filer på serveren, på denne måde
undgås ulovligt indstallerede spil og andet skrammel på maskinerne,
virus har heller ikke været et problem på disse maskiner, eneste
ulempe er at en it ansvarlig skal indstallere blivende programmer (
hvis det er en ulempe )
/steen

Fra : JSM

Dato : 09-12-01 20:39

"Steen" <steen-b@mail.tele.dk> wrote in message

> et reborn kort fører pcen tilbage til oprindelige indstilling ved hver
> genstart, snip

Øh nej. Kun hvis administratoren har valgt dette. Du bestemmer selv hvornår
og hvordan gendannelse skal foregå. Om det skal ske når du vælger det eller
det skal ske på tidspunkter og/eller med intervaller du selv fastsætter.

mvh
JSM

Fra : Steen

Dato : 09-12-01 22:00

On Sun, 9 Dec 2001 20:39:04 +0100, "JSM" <sevelsted@mail1.stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>det skal ske på tidspunkter og/eller med intervaller du selv fastsætter.

Det er korrekt hvad du skriver
jeg beskrev sådan set også bare hvordan vi har sat det op på skolen,
men har sikkert ikke formuleret mig helt korrekt
/steen

Fra : JSM

Dato : 09-12-01 20:28

"Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote in message news:9uvngh$87s$1@sunsite.dk...
> Hej, er der nogen der har erfaringer med "Reborn Card"?
>
> - Umiddelbart lyder det som en fiks sag -
>
> Kan det f.eks erstatte Ghost?
>
> Med venlig hilsen, Peter

Kortet er genialt. Fungerer effektivt og efter hensigten. Jeg har prøvet
stort set alt for at se om jeg kunne "smadre" installationen så den ikke
kunne gendannes. Jeg har fodret den med virusser, fdisket og formateret
disken, brugt diverse diskværtøjer og -editorer. Men intet bider på det.
Uanset hvad jeg har udsat maskinen for, har jeg hver gang kunnet gå ind i
Reborn-menuen og gendanne systemet på 10 min.Det gør systemgendannelse til
en leg.
Reborn-kortets begrænsning er at det kun virker på den PC det sidder i og at
det gemmer sine data på den primære master disk. Hvis denne disk går i
stykker så kan Reborn ikke hjælpe dig. Så jeg mener ikke det helt kan
erstatte et program a la Ghost.
Men det Reborn kortet kan - kan det til gengæld rigtigt godt. Har du mere
specifikke spørgsmål om kortet er du velkommen. Så skal jeg forsøge at svare
i det omfang jeg kan.
mvh
JSM

Fra : Peter

Dato : 10-12-01 01:46

> [...]
Har du mere
> specifikke spørgsmål om kortet er du velkommen. Så skal jeg forsøge at

Jeg siger tak til Steen og JSM.
Vil nu sætte mig lidt mere ind i det, og vender så nok tilbage.

Ups, der er lige et spørgsmål mere forinden.
Arbejder det sammen med Win2k og NTFS?

mvh, Peter

Fra : Steen

Dato : 10-12-01 16:58

On Mon, 10 Dec 2001 01:45:32 +0100, "Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>>

>Jeg siger tak til Steen og JSM.
>Vil nu sætte mig lidt mere ind i det, og vender så nok tilbage.
>
>Ups, der er lige et spørgsmål mere forinden.

Der findes et til W2k også, men kan ikke lige huske om det kun er
softwaren der er andeledes, se evt deres hjemme side på
http://www.lenten.com/download.htm
/steen

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 10-12-01 18:12

>Der findes et til W2k også, men kan ikke lige huske om det kun er
>softwaren der er andeledes, se evt deres hjemme side på
>http://www.lenten.com/download.htm
>/steen

hvor kan det købes herhjemme?

/JD

Fra : JSM

Dato : 11-12-01 19:09

"Jimmy Damsgård" <noname@SLETMIGnospam.dk> wrote in message

> hvor kan det købes herhjemme?
>
> /JD

Reborn kortet findes i PCI og ISA udgaver. Kortet er det samme uanset OS.
Det forhandles bl.a. af min arbejdsplads : Data Discount Aalborg A/S.
www.datadiscount.dk .
mvh
JSM

Fra : JSM

Dato : 11-12-01 19:06

"Peter" <peter@ishoejby.dk> wrote in message news:9v10i4$m8b$1@sunsite.dk...

> [...]
> >

> Jeg siger tak til Steen og JSM.
> Vil nu sætte mig lidt mere ind i det, og vender så nok tilbage.
>
> Ups, der er lige et spørgsmål mere forinden.

Ja. Reborn kortet kan køre med alle kendte (og ukendte) filsystemer. Okay -
jeg ved ikke lige om det er alle, men det kender godt nok uhyggeligt mange
fil-systemer.
Styresystemet er Reborn kortet ligeglad med. Det har jo sin egen BIOS og går
i arbejde inden OS'et bliver indlæst.

mvh
Jesper

Fra : Peter

Dato : 11-12-01 23:41

> [...]
> fil-systemer.
> Styresystemet er Reborn kortet ligeglad med. Det har jo sin egen BIOS og

Endnu engang tak for hjælpen

Hilsen, Peter