cpu og bundkort problemer
Fra : Scar

Dato : 09-12-01 11:35

jeg har Thuderbird 1200 Mhz 266fsb og et ECS K7S5A bundkort, jeg kan kun
køre 900 mhz! hvis jeg sætter den til 9*133 = 1200 Mhz, så gider windows
ikke at starte op, den siger alle mulige fejl. Er der ikke en jumper på
bundkortet hvor man kan justere mellem 200/266 mhz på cpu? hvis der er ,
hvor er den ? jeg kan ikke finde den i manualen.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-12-01 13:20

Scar wrote:

> [...]
> bundkortet hvor man kan justere mellem 200/266 mhz på cpu? hvis der er ,
> hvor er den ? jeg kan ikke finde den i manualen.

Der er ingen jumper til det du beskriver. Du er derimod løbet ind i et
almindeligt problem med K7S5A og Thunderbird over 1 GHz.

Det er beskrevet hér:
<http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=003792>

Du må sandsynligvis enten få byttet bundkortet, eller også lodde en
lille resistor på for at få det til at køre ordentligt.
Evt. kan du prøve at sætte en Athlon XP på.

   Venlig hilsen
      Henrik