Hund fra flyvevåbnets hundeskole
Fra : Margot Martensen

Dato : 09-12-01 11:16

Hej

Min mand og jeg har endelig efter 3 år bestluttet at vi vil have hund igen. Det
skal være en schæfer, ligesom sidste gang. Den skal bruges til hjemmeværn, jeg
vil gerne gå til agility, samt selvfølgelig have en god ven i familien. Vi har
to børn på henholdsvis 3 og 7.

Så er det vi har hørt at flyvevåbnets hundeskole, nogle gang har nogle hunde de
ikke selv kan bruge (De er ikke skrappe nok). Er der nogen her i gruppen, der
har erfaring med disse hunde ???

Mange hilsner

Margot

--
Posted from cpe.atm2-0-1141001.hrnxx3.customer.tele.dk [194.239.150.50]

Fra : hestemassage

Dato : 09-12-01 12:25

Hej!
Jeg træner selv hund hos hjemmeværnet, og kender derigennem to som begge
har "aflagte" hunde fra flyvevåbnet. Jeg har kun hørt godt om dem,
oftest er de jo blevet skolet gennem længere tid, før de bliver
kasseret. En del af deres lærdom kan overføres direkte til
hjemmeværnshunden, men det er vel altid en god ide´at spørge hvorfor
hunden ikke kan bruges i flyvevåbnet. Selv om hunden måske viser sig
ikke at være "skrap" nok, så er det jo generelt stærke hunde, der får
lov at starte hos flyvevåbnet, men vil man gerne arbejde med hunden -
ikke bare have en hyggehund - så er min erfaring fra andre, at det har
været meget vellykket at overtage en hund derfra. De fleste
militærtrænedehunde - uanset hvor tuff et stykke arbejde de skal udføre
- er gode familiehunde, måske netop fordi de får lov at bruge sig selv,
får lov at arbejde. Problemhundeadfærd hos aktivt trænede hunde opstår
kun meget sjældent.
venlig hilsen
Heidi

http://www.kandu.dk/