Abit BP6 problemer
Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 08-12-01 17:29

Hejsa

Jeg har et BP6 der ikke rigtig vil ligesom jeg. Når det endelig lykkedes mig
at installere et OS, så fryser den. Uden nogen specifik grund... er der
nogen der har oplevet noget lignende med deres BP6'er?

Spæks.:
BP6 med BIOS RU ver. 1.28
2 x 500 mhz celeron PPGA
2 x 64 mb PC100 ram
PCI grafikkort
2 x 2 giga scsi hd på en Adaptec 2940 controller
32 x Toshiba CDrom drev
10 mbit Realtek 8029 netkort
Alt sammen i et Aopen HX08 kabinet

Ram, grafikkort, harddiske og netkort har alle været skiftet ud med andet..
så det burde ikke være det der er galt med. Så spørgsmålet er om BP6 bare
har en underlig fejl eller om det skal bruges som bordskåner fremover

På forhånd tak

MVH
Thomas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-12-01 17:44

On Sat, 8 Dec 2001 17:28:31 +0100, "Thomas Worm Madsen"
<ormen@ormens.dk> wrote:

> [...]
>så det burde ikke være det der er galt med. Så spørgsmålet er om BP6 bare
>har en underlig fejl eller om det skal bruges som bordskåner fremover

Hvilke styresystemer har du forsøgt med? Og hvilken revision at
boardet har du? Der sidder et lille klistermærke på det nederste ISA
slot, hvor det står. Revision 1.0 har nogle problemer med at levere
strøm nok til CPU´erne under Linux, men jeg tror ikke der skulle være
problemer under Windows.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Magnus Østergaard

Dato : 08-12-01 17:48

Lasse Jensen wrote:

> [...]

... klip ..

> [...]
> slot, hvor det står. Revision 1.0 har nogle problemer med at levere
> strøm nok til CPU´erne under Linux, men jeg tror ikke der skulle være

BIOS skal flashes for at køre 2xCPU i Linux. (Ved ikke med Windows)

Se http://bp6.gamesquad.net/
og http://bp6.gamesquad.net/bios.phtml

BTW: Kører selv med NJ

--
// Magnus Østergaard

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 08-12-01 17:55

> BIOS skal flashes for at køre 2xCPU i Linux. (Ved ikke med Windows)
>
> Se http://bp6.gamesquad.net/
> og http://bp6.gamesquad.net/bios.phtml
>
> BTW: Kører selv med NJ

Jeg kørte også med NJ indtil for en uge siden..
Det hjalp lige lidt at flashe. Men nu er der jo også et hav af BIOS'er at
vælge imellem (www.bp6.com)

/TWM

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 08-12-01 17:53

> [...]
> slot, hvor det står. Revision 1.0 har nogle problemer med at levere
> strøm nok til CPU´erne under Linux, men jeg tror ikke der skulle være

Det er v. 1.1

/TWM

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 10-12-01 13:16

"Thomas Worm Madsen" <ormen@ormens.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at installere et OS, så fryser den. Uden nogen specifik grund... er der
> nogen der har oplevet noget lignende med deres BP6'er?

Her er lidt om BP6+Linux lockups:
http://www.snurgle.org/~griffon/bp6-linux-8.html

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 10-12-01 14:19

> Her er lidt om BP6+Linux lockups:
> http://www.snurgle.org/~griffon/bp6-linux-8.html

Nu (forsøger) jeg at køre enten W2K eller XP, men den når ikke igennem
installationen af XP og i W2K har den fryseproblemet. Jeg kan installere XP
på en anden spand og så smide den over i, men når den så starter op har den
samme problem. Uden nogen grund, fryser den bare spontant.

Derudover kan det siges at jeg har forsøgt med SCSI controller, hd og cdrom
for at udelukke om det er ATA66 controlleren der konflikter. Godt nok har
den stadig IRQ.. men det hjalp heller ikke.

Jeg har haft et BP6 før der trillede derudaf. Jeg har så fosøgt at køre med
identisk konfig, men det er stadig samme problem..

/TWM

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 10-12-01 21:07

Min makker der købte det andet BP6 jeg investerede i har fundet en mulig
løsning

http://bp6.gamesquad.net/Q6fix.phtml

Mit mobo viser sig at være Rev. 1,1 og v. 0,41

Så jeg krydser fingre for at min elektronik mand kan ordne det herfra =)

Tak for hjælpen

Med venlig hilsen

Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-12-01 14:46

> [...]
>
> Mit mobo viser sig at være Rev. 1,1 og v. 0,41
>
> Så jeg krydser fingre for at min elektronik mand kan ordne det herfra =)

Ahhh, ja det er et kendt problem når der sættes 2 CPU'er på BP6 med den
revision - med kun een CPU er der ingen problemer

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 12-12-01 15:35

> Ahhh, ja det er et kendt problem når der sættes 2 CPU'er på BP6 med den
> revision - med kun een CPU er der ingen problemer

Jeg har nu loddet en 1500 uF på EC10'eren.. .og den kører lidt bedre, men
har stadig fryseproblemer. Så det næste skridt bliver nok en udskiftning af
Q6'eren =(

/TWM