Hvilken Linux,,,
Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-01 12:47

Jeg har fået tilbudt et sponsorart af en offentlig IP på en
fastnetopkobling i den modsatte ende i landet til news.milli.dk, der så
skal køre noget Linux, muligvis med INN's newsserver, i den forbindelse
skal jeg have sat en maskine op med en Linux, og noget fjernstyrings
soft, så jeg kan styre den hjemmefra. Det skal dog være muligt at sætte
en skærm/et tastertur på maskinen også.

Hvilken Linux veriant vil i forslå at jeg begynder at kikke på?
Jeg har tiderliger kørt OS/2 og de sidste år win9x.

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,

Fra : Daniel Blankensteine~

Dato : 08-12-01 14:20

"Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvilken Linux veriant vil i forslå at jeg begynder at kikke på?
> Jeg har tiderliger kørt OS/2 og de sidste år win9x.
Hvorfor bruge Linux når FreeBSD er til? Linux er et meget godt system, men
endnu ikke på højde med FreeBSD...endnu. Når jeg siger på højde med, så
mener jeg mht performance, sikkerhed og stabilitet. Men lige meget om du
tager Linux, en af BSD'erne eller Solaris, så kan det kun være bedre end
Windoze

www.freebsd.dk

mvh
db

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 08-12-01 17:18

Ivar Madsen wrote:

> [...]
>
> Hvilken Linux veriant vil i forslå at jeg begynder at kikke på?
> Jeg har tiderliger kørt OS/2 og de sidste år win9x.

Det er altid et dumt spørgsmål at spørge efter hvilken distribution du
skal bruge.

Du skal bruge RedHat, Mandrake eller SuSE hvis du vil have noget der
virker fra starten, som ikke kræver det store forarbejde.

Du skal bruge Debian, Slackware eller lign. hvis du har tænkt dig at gå
mere i dybden med tingene, dette valg kræver mere tid fra din side.

I alle tilfælde skal du bruge ssh til at remote styre din maskine, det
følger med alle distributionerne.

- Morten.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 08-12-01 17:44

On Sat, 08 Dec 2001 17:18:15 +0100, Morten Brix Pedersen <morten@wtf.dk>
wrote:

>I alle tilfælde skal du bruge ssh til at remote styre din maskine, det
>følger med alle distributionerne.

Jeg fik ikke nævnt at det gerne skulle være mulilgt at fjernstyre fra en
win98 / xp maskine, er der muligt, eller skal jeg have en Linux
partiotion at boote fra, når der skal arbejdes på fjernmaskinen?

Fra : Niels Andersen

Dato : 08-12-01 18:01

> Jeg fik ikke nævnt at det gerne skulle være mulilgt at fjernstyre fra en
> win98 / xp maskine, er der muligt, eller skal jeg have en Linux
> partiotion at boote fra, når der skal arbejdes på fjernmaskinen?

Du kan sagtens køre SSH fra Windows. Jeg vil anbefale PuTTy, eller Cygwin
hvis du er til den slags. :)

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Ove Lie

Dato : 09-12-01 21:02

Niels Andersen <niels-usenet@myplace.dk> skrev i
meldingsnyheter:1HrQ7.4960$z4.604198@news000.worldonline.dk...
> "Ivar Madsen" <news-12-10-01@milli.dk> wrote in message
>
> Du kan sagtens køre SSH fra Windows. Jeg vil anbefale PuTTy, eller Cygwin
> hvis du er til den slags. :)

PuTTy er bra ...........

-Ove