satte ny blæser på amd k6
Fra : SDK

Dato : 08-12-01 12:40

min gamle køler/blæser på min amd k6 400 larmede , så jeg købte en ny og
monterede den .
da jeg så startede pc igen lyste det i tastaturet ,jeg kan høre harddisken
kører i ca 10 sec men sort skærm.
skærmen er tilsluttet og der er strøm på.
der kommer ingen beep.

jeg kan ikke slukke for pc en på andre måder at trække stikket ud.

der er ingen bøjede ben på prossesor og jeg har trykket den her lukke
mekanisme på plads.

jeg har tjekket om evt nogle stik er gået løs.
er det prossesoren der er gået .

stig

Fra : Kaj-Aage Krull

Dato : 08-12-01 14:28

Hej,
Prøv følgende:
Tag grafikkortet ud.
Start computeren.
Hvis du får et signal som er: een lang og tre korte bips, så er det tegn på
at der er liv i cpu.
Sæt kortet tilbage (omhyggeligt), hvis den virker er do ok.
Hvis ikke: prøv et andet grafikkort

Fra : SDK

Dato : 08-12-01 15:10

okay har lige prøvet ingen bibbelyde

tak for svaret

"

Fra : Bachelor

Dato : 09-12-01 12:31

"SDK" <sdk@adslhom.dk> skrev i en meddelelse news:3c11fc66$0$7881$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> min gamle køler/blæser på min amd k6 400 larmede , så jeg købte en ny og
> monterede den .
Er du sikker på det var det eneste du gjorde ?
Skift af blæser kræver meget lidt og ikke afmontering
af hverken cpu eller andet ud over blæseren.
Du må ha' "rodet" med et eller andet.

Fra : SDK

Dato : 09-12-01 21:03

jeg må indrømme at jeg kom til at glemme i første om gang at trykke denne
her cpu låse mekanisme stang på plads, og kom til at tænde pc før jeg
opdagede det.

men ellers skulle jeg ikke have rodet med noget
selfølgelig huskede jeg at pille strømstikstik udf

stig

Fra : Hans

Dato : 11-12-01 02:14

> [...]
> opdagede det.
>
> men ellers skulle jeg ikke have rodet med noget
> selfølgelig huskede jeg at pille strømstikstik udf

Noget kunne tyde på at det var en dyr forglemmelse du lige udførte -
FfffffffTTT.. sagde cpu'en.

mvh
Hans

Fra : SDK

Dato : 11-12-01 22:36

> Noget kunne tyde på at det var en dyr forglemmelse du lige udførte -
> FfffffffTTT.. sagde cpu'en.
>
> mvh
> Hans

jamen jamen den kan vel tåle 100 graders varme

hanzeeeeeeee er du nu sikker bob bob
det vil bar vær dejli hvis du ikke har ret

stig

Fra : Hans

Dato : 15-12-01 01:29

> denne
> jamen jamen den kan vel tåle 100 graders varme
>
> hanzeeeeeeee er du nu sikker bob bob
> det vil bar vær dejli hvis du ikke har ret

Cpu'er er nogen underlige nogen. De kræver faktisk at alle ben er forbundet
i soklen. Ellers beynder de at opfinde deres egne instruktioner, eller andre
sjove ting, og det har desværre ikke noget med temperatur at gøre. En lille
gnist på et af benene som ikke har ordentlig fat i soklen kan slå cpu'en
ihjel i løbet af et microsekund.
mvh
Hans