Underlig fil med email
Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-12-01 12:19

Dav

Min far fik en tilsyneladende "tom" email tilsendt, men jeg har kigget
på det og det ser ud til at følgende fil var vedhæftet og kørt via
noget javascript (han bruger Windows og OE)

http://home8.inet.tele.dk/info.doc.scr

Kan nogen her tyde hvad filen gør?

FUT mig gerne videre, jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal poste.

Christoffer Olsen

"Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure"

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-12-01 12:28

Christoffer Olsen <christofferolsen@ninja.dk> writes:

> http://home8.inet.tele.dk/info.doc.scr

Ups, fejl i urlen.

http://home8.inet.tele.dk/almely/info.doc.scr

Fra : Karsten H.

Dato : 08-12-01 12:48

Thus spake Christoffer Olsen in news:m3vgfi54tv.fsf@almely.dk:

> Ups, fejl i urlen.
>
> http://home8.inet.tele.dk/almely/info.doc.scr

Det er en virus. Jeg vil gerne lige advare dem der ikke allerede ved det om
at de skal holde snitterne fra den URL.

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : LecTer

Dato : 08-12-01 13:10

> Det er en virus. Jeg vil gerne lige advare dem der ikke allerede ved det
om
> at de skal holde snitterne fra den URL.

Nu var jeg så 'klog' at trykke på den URL. Norton advarede om den, men kunne
ikke få adgang. Er det ikke denne virus (badtrans) der sletter ens antivirus
programmer?? Der er ikke sket noget endnu, men er bange for hvad der sker
når jeg rebooter.

Hvad gør jeg!?

--
Thomas

Fra : LecTer

Dato : 08-12-01 13:16

Det skal lige siges at jeg trykkede cancel i download vinduet. Ved ikke om
Norton bare fik et flip da den så filnavnet?

Fra : Alex Holst

Dato : 08-12-01 13:28

LecTer <lecter@mail.com> wrote:
> [...]
> programmer?? Der er ikke sket noget endnu, men er bange for hvad der sker

Deprimerende. Hvis du ikke ved hvordan du behandler fremmede programmer,
selv med et anti-virus program installeret, hvorfor besluttede du saa at
forsoege at hente filen? Stop et oejeblik og overvej om der ikke er noget at
laere her.

Fra : LecTer

Dato : 08-12-01 13:42

> [...]
> forsoege at hente filen? Stop et oejeblik og overvej om der ikke er noget

Hvad er det dog for en lam kommentar?? Noget at lære her! Idiot!

Kiggede ikke på endelsen af url'en. Troede ikke at nogen ville være så dum
at poste en virus, så jeg trykkede bare på linket!

Fra : Karsten H.

Dato : 08-12-01 13:49

Thus spake LecTer in

> Hvad er det dog for en lam kommentar?? Noget at lære her! Idiot!

Ja. Jeg kan godt se at det er Alex der er idioten her, og ikke dig.

> Kiggede ikke på endelsen af url'en. Troede ikke at nogen ville være så
> dum at poste en virus, så jeg trykkede bare på linket!

Nu er jeg helt sikker.

Fra : Gevaldi

Dato : 08-12-01 13:57

"LecTer" <lecter@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
dum
> at poste en virus, så jeg trykkede bare på linket!

Ja, ovenstående siger jo lidt om din
intelligens, men du skal åbenbart betale
lærepenge inden du ved hvad du snakker
om. Alene det at du kan skrive:
Citat:
"Er det ikke denne virus (badtrans) der sletter ens antivirus
programmer".

Der er ikke nogen der har postet en virus, men
en URL, altså et link til hvor vira'en er, men at
du "lige skal kikke" kan da kun være dit problem.

Din nysgerrighed er altså større end din sunde fornuft.

/Gevaldi

Fra : Alex Holst

Dato : 08-12-01 14:06

> at
>
> Hvad er det dog for en lam kommentar?? Noget at lære her! Idiot!

Ja, jeg ved aerligt talt heller ikke hvad der kom over mig. Jeg skal
forsoege at holde mine urimelige forslag indenbords i fremtiden. Nogle gange
er jeg ganske tankeloes. Haaber du finder plads i dit hjerte til at tilgive
mig.

Kaerlig hilsen
Alex

Fra : Christian Andersen

Dato : 08-12-01 14:11

LecTer wrote:

>Kiggede ikke på endelsen af url'en. Troede ikke at nogen ville være så dum
>at poste en virus, så jeg trykkede bare på linket!

Hvem er så idioten her?

--
Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

http://chran.dyndns.dk - Nu med statistik!

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-12-01 15:37

"LecTer" <lecter@mail.com> writes:

> Hvad er det dog for en lam kommentar?? Noget at lære her! Idiot!
>
> Kiggede ikke på endelsen af url'en. Troede ikke at nogen ville være så dum
> at poste en virus, så jeg trykkede bare på linket!

Hey, tal ordentligt!
<http://home8.inet.tele.dk/almely/info.doc.scr> Er slettet!
Jeg vidste ikke at nogen browsere automatisk ville starte
script-filen.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man sletter den virus?

Jeg har Norton Antivirus installeret på den inficerede maskine, med
definitionsfil fra september, men den har ikke brokket sig.

--
Mvh Christoffer Olsen
   ***   ***   ***   ***   ***   ***

Fra : Sune

Dato : 08-12-01 16:23

On 08 Dec 2001 15:36:34 +0100, Christoffer Olsen
<christofferolsen@ninja.dk> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man sletter den virus?

Har du overvejet at kigge lidt på det link jeg gav dig?

>Jeg har Norton Antivirus installeret på den inficerede maskine, med
>definitionsfil fra september, men den har ikke brokket sig.

Har du overvejet om du måske bør opdatere din antivirus?

Mvh
Sune

Fra : Christoffer Olsen

Dato : 08-12-01 18:02

Sune <sune@TAMTAMinnocent.com> writes:

> Har du overvejet at kigge lidt på det link jeg gav dig?

Gjort, og det virkede - tak

> Har du overvejet om du måske bør opdatere din antivirus?

Nu er det ikke min PC, men ja jeg er i gang med opdatere.

Christoffer Olsen
      My Public PGP-key:
http://tiddytwister.nitro.dk/christofferolsen-public.pgp

Fra : Sune

Dato : 08-12-01 19:46

On 08 Dec 2001 18:02:04 +0100, Christoffer Olsen
<christofferolsen@ninja.dk> wrote:

>Gjort, og det virkede - tak

>Nu er det ikke min PC, men ja jeg er i gang med opdatere.

Godt så.

Mvh
Sune

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 08-12-01 13:30

Karsten H. wrote:

> Det er en virus. Jeg vil gerne lige advare dem der ikke allerede ved det om
> at de skal holde snitterne fra den URL.

Er det ikke nemmer om Christoffer Olsen sletter denne URL?

Fra : Sune

Dato : 08-12-01 12:39

On 08 Dec 2001 12:19:28 +0100, Christoffer Olsen

http://www.sarc.com/avcenter/cgi-bin/virauto.cgi?vid=26784

>FUT mig gerne videre, jeg ved ikke rigtigt hvor jeg skal poste.

Gå til dk.edb.sikkerhed.virus gruppen hvis du har lyst.

Mvh
Sune