Temperatur igen-igen...
Fra : Rune Manscher

Dato : 08-12-01 11:26

Hej gruppe, så er det tid til endnu et temperaturspørgsmål:

Jeg har en lidt ældre maskine stående, som jeg gerne ville spille lidt spil
på. Problemet er, at den ofte går død (især blå skærm (win2k)). Det er altid
i spil, aldrig i desktoppen. Jeg har - bare for at være sikker - prøvet med
noget andet ram, med samme resultat.

Det drejer sig om en K6-II 500. I bios'en siger den, at temperaturen ligger
på ca. 60-62 grader, og det må da være alt for meget for sådan en satan ?
Temperaturproblemer vil vel vise sig, når den laver noget ?

Jeg kan efterhånden ikke huske hvilken køler jeg oprindenlig satte på, men
ved nærmere eftertanke har jeg den mistænkt for at være købt til en P133.
Spørgsmålet er nu, om jeg vil kunne køle den mere med følgende:

http://www.imw.dk/detaljer.asp?varevalg=335619

Det er den eneste Socket 7 køler jeg lige har kunnet finde i nærheden...

På forhånd tak,

*Rune

Fra : René Jensen

Dato : 08-12-01 11:54

Rune Manscher wrote:
> Det drejer sig om en K6-II 500. I bios'en siger den, at temperaturen ligger
> på ca. 60-62 grader, og det må da være alt for meget for sådan en satan ?
> Temperaturproblemer vil vel vise sig, når den laver noget ?

Uden at sige med sikkerhed, så ville jeg tro at temperaturen er ok for
sådan en processor. En Athlon Thunderbird kan også godt køre med en
temperatur på ~60ºC, men selvf. vil alt under være endnu bedre. De ældre
processor skulle jeg mene at have en højere tolerance for de høje
temperature, da de er fremstillet med 0,25 micron teknologi.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 08-12-01 12:41

<SNIP>

Min K6-2 500 ligger på ca. 37 grader efter en 3-4 timers CS.. Jeg har smidt
en PPGA køler på.. Jeg har da vist en i overskud hvis du står og mangler

/TWM