Kan ikke forbinde til samba fra win2000
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-12-01 01:48

Hej
Jeg kan ikke få forbindelse fra min win2000 maskine til min debian
samba server

Jeg kan godt se maskinen fra win2000 men når jeg prøver at komme kan
den ikke finde netværks stien.

Hvis jeg skriver smbclient -L server (samba serveren hedder server)
får jeg bad password lige meget hvad jeg smider efter den.

Hvad kan der være galt?

mvh
Anders

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-12-01 02:06

Anders H. Andersen wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg skriver smbclient -L server (samba serveren hedder server)
> får jeg bad password lige meget hvad jeg smider efter den.

hvad siger log filerne? Har er du kommet til at slette smbpassword(tror
jeg filen hedder )

Prøv at køre smbadduser ditnnavn:blabla igen og se hvad den siger. Prøv
så derefter at logge ind med ditnavn

Hilsen Mikkel

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 10-12-01 01:54

On Sat, 08 Dec 2001 02:06:12 +0100, Mikkel Bundgaard <spam@rypevej.dk>
wrote:

>hvad siger log filerne? Har er du kommet til at slette smbpassword(tror
>jeg filen hedder )
Nej men jeg havde ikke tilføjet en bruger til filen da jeg havde håbet
på at den bare brugte det nornale brugernavn og password fra serveren.
Kan man ikke sætte den op til det?

>Prøv at køre smbadduser ditnnavn:blabla igen og se hvad den siger. Prøv
>så derefter at logge ind med ditnavn
Det hjalp nu kan min win2k maskine bare ikke finde serveren på nettet.
i resultatet af en smbclient -L server -U% er win2k maskinen nævnt så
det ser ud til at server godt kan workstation men ikke omvendt

Arbejdsgruppe er sat til det samme.

Hvad tror der er galt nu?

mvh
Anders

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-12-01 09:03

"Anders H. Andersen" <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis jeg skriver smbclient -L server (samba serveren hedder server)
> får jeg bad password lige meget hvad jeg smider efter den.

Når du bruger win2k (og andre) skal du ha sat encryptet passwords til
on(eller yes) i din Samba configuration.

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-12-01 13:25

On Sat, 8 Dec 2001 09:03:17 +0100, "Peter Andersen"
<peterandersen@e-box.dk> wrote:

>Når du bruger win2k (og andre) skal du ha sat encryptet passwords til
>on(eller yes) i din Samba configuration.
Den er sat til yes

Vil win2k automatisk prøve at bruge det password som den aktuele
bruger har eller vil den spørge om password og brugernavn?

mvh
Anders

Fra : Peter Andersen

Dato : 08-12-01 14:17

> Den er sat til yes
>
> Vil win2k automatisk prøve at bruge det password som den aktuele
> bruger har eller vil den spørge om password og brugernavn?

Den vil prøve med dit windows navn/password og hvis det ikke går vil windows
bede om et andet. Husk at du skal køre en samba restart når du har ændret i
din conf fil. Der SKA stå OK når både den lukker og åbner samba.

vh. Peter Andersen.

Fra : Ove Lie

Dato : 09-12-01 21:02

Peter Andersen <peterandersen@e-box.dk> skrev i
meldingsnyheter:9ushij$7kn$1@sunsite.dk...

> "Anders H. Andersen" <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> wrote in message

> Når du bruger win2k (og andre) skal du ha sat encryptet passwords til
> on(eller yes) i din Samba configuration.

Eller du kan få 2000 til å kjøre plain passord.

På din linux i /usr/doc/samba-xxxxxx/ så finnes noen filer som slutter på
..reg (find /usr/doc/ -name Win*.reg). hos meg heter den
/usr/doc/samba-2.0.6/docs/Win2000_PlainPassword.reg....... Koier denne til
en diskett og kjøre den på 2000 maskinen (som admin self.)

-Ove
Som bare har testet dette på sin win98 maskin, men hørt at det fungerer på
2000

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 08-12-01 09:44

Anders H. Andersen <aha@_Remove_this_ worldonline.dk> writes:

> [...]
>
> Hvis jeg skriver smbclient -L server (samba serveren hedder server)
> får jeg bad password lige meget hvad jeg smider efter den.

Du afvikler formodentlig kommandoen som en bruger der ikke eksisterer
på Windows systemet eller med et password der ikke passer på denne
bruger.
Prøv smbclient -L server -U administrator
og giv så administrator passwordet når den spørger.

Sven

--
Fight Internet Censorship! http://www.eff.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Anders H. Andersen

Dato : 08-12-01 13:29

On 08 Dec 2001 09:44:25 +0100, Sven Esbjerg <esbjerg@egmont-kol.dk>
wrote:

>Du afvikler formodentlig kommandoen som en bruger der ikke eksisterer
>på Windows systemet eller med et password der ikke passer på denne
>bruger.
Jamen jeg afvikler på samba serveren
>Prøv smbclient -L server -U administrator
>og giv så administrator passwordet når den spørger.
Det virker heller ikke.

mvh
Anders