Win2k + USB mus + Adaptec 1200A RAID contr~
Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 08-12-01 01:51

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem. Musen hænger og hakker i
perioder under Win2k.
WIn2k er så genial at lade følgende dele IRQ:

Grafikkort.
Lydkort.
USB-controller.
SCSI-kort til scanner.
RAID-controller.

Der skulle eftersigende ikke være nogle problemer, men min mus hænger
altså, ikke hele tiden, men som regel hvis jeg åbner en ny mappe,
ect..

Da jeg forsøgte at køre mine 'skod' Seagate diske med en Promise RAID
controller, da kørte musen uden hak, men med Adaptecen hakker det
irreterende meget.
Jeg har forsøgt med nogle andre drivere, ja sågar endda dem Highpoint
selv har lavet til chippen på Adaptec controlleren, men uden held.

Jeg har også forsøgt at tildele de forskellige PCI-porte deres
specifikke IRQ-adresse ude i BIOSen, men det tager Win2k ikke særligt
højtideligt. Win98SE gør tilgengæld, og her kører musen upåklageligt.

--
Mvh:

Rasmus.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 08-12-01 04:02

Har lige afprøvet følgende - uden held:

Installeret VIA inf og AGP-Gart drivere hver for sig.
Installeret DirektX 8.1
Prøvet at sætte musen til via PS2 porten - det troede jeg ellers var
løsningen, men nej det var det heller ikke.

Bud modtaget MEGET-GERNE >!!!<

--
Mvh:

En meget træt RAID indehaver aka. "Heldige" Rasmus.