laaaaaangsom hp5200c opstart
Fra : rosted@post4.tele.dk

Dato : 07-12-01 23:28

Hej,

Mon der er nogen her, der kan hjælpe mig med nedenstående??

Min ny HP scanjet 5200c er > 3 min. om at starte fra jeg click'er på
den i Start | Programmer.
Jeg har arbejdet med sagen et par aftener og prøvet ALT.
Jeg gik på HP's support side og fandt en udmærket og detaljeret
fejlsøgnings guide. Den er jeg gået igennem punkt for punkt. Alt er
tilsyneladende, som det skal være. Scanneren viser sig da også i
Enhedshåndtering - der er ingen konflikter. Tværtimod påstås det, at
"Denne enhed virker korrekt" DET GØR DEN OGSÅ!

Den scanner udmærket og den rudimentære scanner-test: Tryk på den
grønne scan-knap - virker.
Alt er for såvidt i orden, hvis jeg gider/har tid til (det er
mest det første) vente > 3 min på at et program starter. Jeg
forestillede mig at der kunne være en driver opdatering. Jeg ved ikke,
om det, der tilbydes, er en opdatering, da vers. nr. ikke er opgivet -
og desuden kan den kun bestilles på CD! Ingen download! (en speciel
brugervenlig foranstaltning fra HP' side? ( )
Der står heller intet ver. nr. på den medfølgende CD men af read.me
filen fremgår at der er ver. 2.0

Jeg kører win98 på en 350 MHz PIII - masser af diskplads og 126 Mb
RAM. Scanneren er sluttet til via en USB hub. I modsætning til en
NIKON film-kortlæser (som sidder i stikket ved siden af) reagerer
computeren ikke ved udtagning/genisættelse af USB stikket.
(Intet "Ny hardware fundet" skilt) [scannerens strømforsyning er i
orden]

Er der en lidelsesfælle, der vil være så venlig at forklare mig, hvad
der er galt, og/eller hvordan jeg skal komme videre?? Gerne uden at
foreslå indkøb af en ny scanner :-/

Jeg kan tilføje, at alt står som det - jfr. HP - skal i Tilbehør |
Systeminmation og at lampen er tændt hele tiden (Fast Scan
indstilling)

Venlig hilsen Ole Rosted

ps. Den kan heller ikke finde en anvendelig TWAIN driver hvis jeg vil
scanne indefra en app.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 08-12-01 11:38

<rosted@post4.tele.dk> skrev
> [...]
> brugervenlig foranstaltning fra HP' side? ( )
> Der står heller intet ver. nr. på den medfølgende CD men af read.me

Du har antagelig en eller anden konflikt et sted.
Prøv at: Afbyde scanneren (hiv usb stikket ud)
afinstallere driveren (bedst hvis HP cd'en har en un-install)
Starte op i beskyttet tilstand, checke enhedshåndtering for
evt scannerdubletter (forekommer tit) slet alle dubletter,
genstart computeren, plug scanneren i når windows er oppe
igen og lad den selv finde ny hardware.
Så har du vel næsten gjort hvad du kan, bortset fra
at få en ny driver fra HP.
--

Venlig hilsen

Peter