skift af bios chip
Fra : Bener

Dato : 07-12-01 20:20

motherboard soltek sl56h5 socket 7

jeg har lige skiftet motherboard i min puter fordi Bios chippen var gået
død, den har i parantes altid været lidt ustabil.
den bootede en anelse og stoppede så. det nye board løste problemet.
men jeg kunne godt tænke mig at fixe det gamle board og bruge det sammen med
andre gamle stumper til at skrue en puter sammen som jeg kan forære til
venner eller bekendte.

men hvordan gøres det og hvor kan man evt købe en bios chip.

nogen der kan hjælpe.

mange hilsener Bent

Fra : Jesper @ndersen

Dato : 07-12-01 20:46

Hej Berner,
Se evt svarene på mit tilsvarende spørgsmål den 3/12 "Fejl flashing af
BIOS". En enkelt sendte email direkte til mig med anbefaling om at kontakte
"Emil P. Larsen i Rødovre" som angiveligt skulle have haft indlæge her i
gruppen af og til.
Mvh/ Jesper

Fra : Bener

Dato : 07-12-01 21:14

hej Jesper

tak for svaret men vi har ikke forsøgt at flashe den, den er simpelthen
gået død af sig selv, så jeg regner med at det er selve chippen der er noget
skidt.
som sagt den har været sjov om jeg så må sige helt fra starten.

mange hilsner Bent

Fra : Jesper @ndersen

Dato : 08-12-01 12:02

Har du forsøgt med en helt ordinær flashing?
Det er vel ikke umuligt at dette simple trick med den seneste BIOS ville
give dig et klippe stabilt bundkort?
Selv om jeg nu selv har holdt premiere på at fejl-flashe så går det jo godt
i 99,9% af tilfældene.