Fejl på nye IBM harddiske?
Fra : Devast8or

Dato : 07-12-01 19:22

Hej,
Jeg fik af vide at IBM har lavet ged i den så der er fejl på alle de nyere
harddiske der er i handelen. Kan nogen sige noget klogt om det (som at
af-/bekræfte eller noget førstehåndserfaring med en nyindkøbt IBM disk)? Jeg
går og overvejer at købe en 40 GB GXP60 disk, så det var en oplysning jeg
ikke ritgig synes om.
TIA

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Mogens

Dato : 07-12-01 20:04

On Fri, 7 Dec 2001 19:21:58 +0100, "Devast8or"
<devast8or@NOSPAMsystembl.dk> wrote:

> [...]
>går og overvejer at købe en 40 GB GXP60 disk, så det var en oplysning jeg

Det er da vist en and.
Hvor har du hørt det henne ?

Jeg har selv lige købt 2 stk IBM 40GB GXP60 diske
for henholsvis 1 og 4 måneder siden og de fungerer
da begge upåklageligt.

Mvh Mogens

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-12-01 20:07

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev

> [...]
disk)? Jeg
> går og overvejer at købe en 40 GB GXP60 disk, så det var en oplysning

75GXP serien var noget møg, mens 60GXP baserer sig på en nyere teknologi,
og erstatter 75GXP serien. Der er indtil videre ikke konstateret
generelle fejl på 60GXP, og den har efterhånden været på markedet et
stykke tid.

mvh
Peter

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 08-12-01 05:13

IBM har desværre haft nogle uheldige tilfælde - men sker det at man ender
med en defekt disk. Er de RIGTIG gode til at bytte den.
60GXP serien er IBM's mest vellykkede serie - og jeg kan varmt anbefale den.
Jeg er serveransvarlig hos et webhosting firma - og i vores egne servere
sidder der vel en små 200-300 diske hvoraf 60-70% af dem er IBM diske.
Jeg skal selv til min private server smække en ny disk i om et par uger. Og
her er der ingen tvivl om at jeg køber en IBM 60GXP 40GB.

Mvh
Rasmus

Fra : Jesper @ndersen

Dato : 07-12-01 20:40

"Rasmus Lund-Petersen" <rasmus@jepponet.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er serveransvarlig hos et webhosting firma - og i vores egne servere
> sidder der vel en små 200-300 diske hvoraf 60-70% af dem er IBM diske.
> Mvh
> Rasmus

Hej Rasmus,
Som serveransvarlig ved du hvordan man indstiller dato og tid på en pc, ikk´
;-D
Mvh/ Jesper

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 08-12-01 06:21

Hej Jesper.
Jeg forstår ikke hvad der sker - du er ikke den første der siger det. Men
mit ur indstillet til 21:19 d. 7. december 2001.
Så mit ur går skam efter planen. - Men du er ikke den første der skriver det
til mig. Hvis du har et bud på hvad problemet kan være vil jeg MEGET gerne
høre det.

Mvh
Rasmus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-12-01 21:21

Hej!

Rasmus Lund-Petersen wrote:

> til mig. Hvis du har et bud på hvad problemet kan være vil jeg MEGET gerne
> høre det.

Tidszone?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 08-12-01 06:25

> Tidszone?

Det vidste jeg da godt *host*host*
:-/ Hvorfor har jeg da ikke tænkt på det.. geez.
Tak for hjælpen - og ser min tid mere normal ud nu?

Mvh
Rasmus

Fra : Christian Mygind

Dato : 07-12-01 21:42

> Tak for hjælpen - og ser min tid mere normal ud nu?

Ikke endnu!

/Chr

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-12-01 21:45

"Rasmus Lund-Petersen" <rasmus@jepponet.dk> skrev

> Det vidste jeg da godt *host*host*
> :-/ Hvorfor har jeg da ikke tænkt på det.. geez.
> Tak for hjælpen - og ser min tid mere normal ud nu?

Overhovedet ikke. Der er ikke sket en pind. Du er godt klar over, at vi
bor i Danmark, ikke?

mvh
Peter

Fra : Rasmus Lund-Petersen

Dato : 07-12-01 22:33

> Overhovedet ikke. Der er ikke sket en pind. Du er godt klar over, at vi
> bor i Danmark, ikke?

Endnu et af de spørgsmål man ryster på hovedet over - og ikke gider bruge
sin tid på at besvare... !!
Jeg opdagede for sent at den efter jeg skiftede tidszone også indstillede
tiden så mit ur gik helt galt.
Det er nu rettet ...

Mvh
Rasmus

Fra : max

Dato : 07-12-01 22:53

"Rasmus Lund-Petersen" <rasmus@jepponet.dk> wrote in message

> [...]
> sin tid på at besvare... !!
> Jeg opdagede for sent at den efter jeg skiftede tidszone også indstillede

Bravo.. bravo... hrm hrm.. vedr on topic. Det er muligt IBM yder en fin
service når uheldet er ude, men det er sku alligevel totalt deprimerende at
helt nye 60gxp'er er så fejlbehæftede, havde jeg vidst det, stod jeg ikke
med håret i postkassen nu..
Hvor sender man regningnen for tabt arbejdsfortjeneste.. Never mind..! Jeg
har vel bare været uhelding med mine to 40gb 60gxp købt for 2-3 måneder
siden.. Suk. max

Fra : Peter Jespersen

Dato : 08-12-01 13:52

On Fri, 7 Dec 2001 22:52:48 +0100, max wrote:

> [...]
>har vel bare været uhelding med mine to 40gb 60gxp købt for 2-3 måneder

Det lyder sådan.....har en GXP60 og en GXP22, som jeg ikke har
været specielt søde ved, det meste af tiden.....
Ofte har de været så varme at man næsten kar kunnet brænde sig
på dem begge (heftig kopiering og indspærring i 3½" bås i et
kabinet uden nogen form for luftcirkulation, samt i både kølede
og ukølede, lukkede ALU og plastic rammeskuffer....har siden
hængt dem op og smidt lidt køling på....

Min 12.3Gb GXP22 er vel 3-3½ år gammel og den nyere 40Gb GXP60
9-10 måneder og de har ikke svigtet på noget tidspunkt! (Dette
indlæg kunne selvfølgelig fortolkes som en udfording af skæbnen

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I DID IT!!! I invented the unadoptable tagline! Try it. Won't work!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 07-12-01 23:31

Rasmus Lund-Petersen skrev:

>Tak for hjælpen - og ser min tid mere normal ud nu?

Nej.

Før:
Date: Fri, 7 Dec 2001 21:21:00 -0800
Nu:
Date: Sat, 8 Dec 2001 06:24:52 +0100

Du har rettet tidszonen, men tiden har åbenbart indstillet sig selv
bagefter - den skal du også lige have rettet.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Jesper @ndersen

Dato : 08-12-01 11:56

> [...]
det
> til mig. Hvis du har et bud på hvad problemet kan være vil jeg MEGET gerne

Nu er det jo december - det må være nisser! Ellers har jeg absolut heller
ikke noget bud
Mvh
Jesper

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 08-12-01 12:53

"Jesper @ndersen" <jesper.andersenNOSPAM@mail.dk> skrev:

> Nu er det jo december - det må være nisser!

Der er fejl på langt de fleste disk-mærker. Fejl procentten ligger
mellem 3 og 6%. Så lige meget hvilken man køber, så kan være uheldig.

Det er surt at kvalitetskontrollen er blevet flyttet ud til
slutbrugerne, men det kan jo holde prisen nede.

--
Rasmus.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 09-12-01 00:06

On Sat, 8 Dec 2001 12:53:18 +0100, Rasmus A. Nielsen wrote:

> [...]
>
>Det er surt at kvalitetskontrollen er blevet flyttet ud til
>slutbrugerne, men det kan jo holde prisen nede.

Og desværre ikke usædvanligt at fabrikanten ikke tester
ordentligt!

It's true. I saw it in a cartoon once.

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 09-12-01 10:15

"Peter Jespersen" <flywheel@illogical.dk> skrev i en meddelelse news:syljurryvyybtvpnyqx.go261o0.pminews@news.tele.dk...

> [...]

ordentligt!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark

Hej Peter
Da fejlraten fordeler sig efter normalfordelingskurven, og det er meget dyrt at kontrollere
alle funktioner, nøjes man med at teste til k=2 hvilket svarer til ca. 95%, hvilket
igen vil sige at 95% eller mere af produktionen er uden fejl.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Jesper @ndersen

Dato : 07-12-01 20:25

> [...]
Jeg
> går og overvejer at købe en 40 GB GXP60 disk, så det var en oplysning jeg

Jeg kan i princippet tilslutte mig et par af de seneste indlæg. Jeg er HELT
uenig i udsagnet om at de har en god service. Dette emne kan nemt blive til
en "religions-krig" for og imod IBM, men jeg vil nu alligevel dele mine
personlige erfaringer med dig:
I starten af 2001 købte jeg en 45GB GXP75, som efter 2 måneder begyndte at
være stabil og afgive "piv" under søgning. Med vejledning fra IBM hjemmeside
downloadede jeg deres utility "Drive Fitness Test", som afslørede fysiske
fejl. Let tænkte jeg. Men det var egentligt først her mine problemer
startede!
Jeg fortsatte med IBM hjemmeside for at udfylde en fejlrapport og få et RMA
nummer. Efter tonsvis af spørgsmål gik siden ned med en fejl.... HOS IBM?
Jeg prøvede flere gange samme aften og igen næste dag uden held herefter
fulgte 3 uger med daglige samtaler med IBM Technical Support. Hver gang
skulle vi starte ved Adam & Eva.. sagen var altid væk til trods for at jeg
ofte talte med de samme tre medarbejdere. Hele processen tog som nævnt ca. 3
uger og kostede mig en FedEx forsendelse til Holland. Jeg modtog en
renoveret GXP75 disk - ikke en ny.

Da det hele gentog sig efter 6 uger; samme problem, samme dårlige
kommunikation med IBM, Fedex regninger, havde jeg fået nok. Jeg krævede at
få mine penge for disken godtgjort eller ombytning til anden og mere stabil
model. IBM sendte mig en GXP60, som nu har kørt et halvt årstid uden
problemer. Det eneste positive ved det hele var at IBM uden videre erkendte
at de havde et kvalitetsproblem. De kunne ikke pege på noget hos mig eller
min pc som kunne være årsag til alt dette. Med fragt regninger osv. endte
jeg vel med at betale dobbelt pris for min harddisk.

I samme maskine sidder der både en Seagate og en Quantum disk. Begge er
nogle gamle hunde, men de kører upåklageligt hver dag. Jeg ved ikke om man
kan konkludere noget som helst ud fra ovenstående men jeg vil overveje om
jeg har råd til at betale dobbelt op næste gang.
Mvh /Jesper

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 08-12-01 01:34

Jesper @ndersen wrote:

> [...]
> en "religions-krig" for og imod IBM, men jeg vil nu alligevel dele mine

Hhhmmm, jeg har nu kun godt at sige om IBM's service. Kan være at jeg har været heldig. Men her er min historie:

For lige godt en måned siden, gik min 4. 75gxp hd i stykker( og jeg var
gal). Så jeg ringede til IBM danmark og skældte telefondamen hæder og
ære ud( er lidt ked af det på hendes vejne, det var ikke hendes skyld)
Men hun lovede at det ville komme på et højere niveau. OG DET KOM DET.

dagen efter ringede en fra sverige at jeg skulle snakke med en fra
england. Hun ringede så nogle dage efter, hvorefter jeg skulle snakke
med en fra deres tekniske afdeling i England. Efter lidt email skrivning
samt telefonisk opkald, betyd det at de besluttede sig for at bytte min
75gxp ud med 60gxp, jeg gik fra 45gb til 60gb. Jeg køber gerne IBM igen.
Deres service var alletiders synes jeg. Samt at de er rimelige hurtige
til at bytte deres harddiske når man sender dem til RMA. omtrent 10-12
arbejdsdage.

Hilsen Mikkel Bundgaard

Fra : DaWizeGuy

Dato : 07-12-01 23:37

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> wrote in message
> [...]
Jeg
> går og overvejer at købe en 40 GB GXP60 disk, så det var en oplysning jeg

Så vidt jeg ved er der ikke fejl på IBM diske fra 60GXP serien, så du kan
roligt købe sådan en. Derimod var alle modeller i 75GXP serien undtagen 45
GB potentielt fejlbehæftet, og er da også trukket tilbage af IBM.

--
Best regards/Med venlig hilsen
Anders Albrechtsen