Ram hu ha ;o(
Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-01 16:49

Hvad pokker er forskellen på ramblokke?
Min søn har en Pentium 2 350MHZ med 64 MB ram monteret, nu skulle jeg her i
eftermiddag vise mig fra min gode side og montere en blok på 128MB, jeg
prøvede at sætte blokken i sammen med de to blokke a 32MB han har nu, pcén
hylede op fra den interne højtaler, og nægtede at starte op.
Nå men af med de to blokke der sad i fra begyndelsen og prøve igen, bare med
128éren, samme nedslående resultat.
Ud med 128éren og i med en anden 128ér, kun hyl !

Nu sidder jeg her med cigaret nummer 18 og kop kaffe nummer 14 siden kl 16
og aner ikke en brik af hvad pokker det skyldes.

De to 32MB der sidder i står der følgende på: GMM 7644143C SG6 8151N LG
Semicon, ka´det bruges til hjælp?

--
Mvh/Best regards
Henning Lund.

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 07-12-01 21:06

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev

> [...]
bare med
> 128éren, samme nedslående resultat.
> Ud med 128éren og i med en anden 128ér, kun hyl !

Ikke alle ram-blokke kan køre sammen. Fx kan du ikke altid kombinere
dobbelt og enkeltsidet ram eller registreret / ikke-registreret ram.
Fjern de 2*32 Mb og i med en 128 mb blok, og se om ikke det virker.

Start evt. med at checke manualen til bundkortet, hvor det vil være
opgivet hvad max-størrelsen for ramblokke er samt hvilke
kombinationsmuligheder der er gyldige.

mvh
Peter

Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-01 22:04

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev i en meddelelse

> Ikke alle ram-blokke kan køre sammen. Fx kan du ikke altid kombinere
> dobbelt og enkeltsidet ram eller registreret / ikke-registreret ram.
> Fjern de 2*32 Mb og i med en 128 mb blok, og se om ikke det virker.
Det har jeg prøvet, men det ville den sq heller ikke, i fortvivlelse over at
være en dårlig teknisk begavet far, for jeg ud og skaffede en anden 128ér,
så kører det bare, 2 32ér og den ene 128ér uden problemer.

Henning