Lille problem: Når jeg laver en Request.Fo~
Fra : MaRk!

Dato : 07-12-01 16:23

Jeg er igang med en lille chat og vil gerne gøre sådan at man
selv kan bestemme hvilken farve man skriver med. På login-siden
er der en SELECT box hvor man kan vælge farve som hedder farver.
Chatten har så denne her kode:
<%
If trim(Request.Form("say")) <> "" Then
Application.Lock
Application("conversation") = "" & Session("name") & ":<font
color=<% request.form("farver") %> > " & _
Request.Form("say") & "</font><br>" &
Application("conversation")
Application.Unlock
End If
%>

Men den kommer bare med en fejlen:

Application("conversation") = "" & Session("name") & ":<font
color=<% request.form("farver")
-------------------^

Hva er det jeg gøR galt?

Håber jeg kan få et svar da jeg synes det ville være fedt hvis
men selv kunne bestemme farve!

Hilsen MaRk!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 08-12-01 18:25

"MaRk!" <markjensen89@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Application("conversation") = "" & Session("name") & ":<font
> color=<% request.form("farver") %> > " & _
> Request.Form("say") & "</font><br>" &
> Application("conversation")

> Hva er det jeg gøR galt?

Du bygger din streng helt forkert op (forkert brug af " og <% %>)

Prøv:

Application("conversation") = Session("name") & ":<font color=""" &
request.form("farver") & """> &gt; " & Request.Form("say") & "</font><br>" &
Application("conversation")

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Der mangler vist en grundlæggende tutorial om VBScript

</Daniel>

Fra : MaRk!

Dato : 08-12-01 21:29

Daniel Muhlig wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
>
> Application("conversation") = Session("name") & ":<font color=""" &
> request.form("farver") & """> > " & Request.Form("say") & "</font><br>" &

TaRk for det! Skal se om det virker ;)

> Der mangler vist en grundlæggende tutorial om VBScript <- JæP!
>
> </Daniel>

Nu ved jeg ikke helt hvor god du er til ASP, men ved du hvordan man gør sådan
at hvis nu mangle fx laver en smiley : ) (uden mellemrum) så den bliver til en
grafisk smiley...?! Jeg har lavet smiley'erne, så nu mangler jeg bare koderne
;) Håber du kan hjælpe mig, jeg vil gerne lave en sød lille chat :P

Fra : Jørn Andersen

Dato : 09-12-01 01:18

On Sat, 8 Dec 2001 20:28:53 +0000 (UTC), MaRk!
<markjensen89@hotmail.com> wrote:

Hej MaRk,
> [...]
<SNIP>

> [...]
>grafisk smiley...?! Jeg har lavet smiley'erne, så nu mangler jeg bare koderne

Du skal bruge Replace-funktionen - slå selv brugen af Replace op i VB
Script-dokumentationen - den kan hentes:
- den er i Windows' kompileret HTML-format (.chm)
Jeg har den stort set altid åben, når jeg laver ASP - både til at
sikre korrekt syntaks, men også til at lede efter den "rigtige"
funktion i den alfabetiske liste.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : MaRk!

Dato : 09-12-01 08:48

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> Jeg har den stort set altid åben, når jeg laver ASP - både til at
> sikre korrekt syntaks, men også til at lede efter den "rigtige"

Jeg ved nu ikke helt om jeg kan få det til at virke. Jeg har fundet og bookmark'et siden
(Functions > Replace).