Ved at gøre mig sinssyg
Fra : Anders Lund

Dato : 07-12-01 15:56

Denne løkke er ved at gøre mig sinssyg! Meningen er at min if betingelse
skal sørge for at den samme email adresse ikke bliver udskrevet flere gange,
men det gør den ikke.
Er der en der kan se fejlen?

for i = 0 to ubound(arrEmail) - 1
if Instr(Lcase(strSendTo),Lcase(arrEmail(i))) = 0 then
response.write "<p>Email: " & arrEmail(i) & "</p>"
strSendtTo = strSendtTo & ";" & Lcase(arrEmail(i))
end if
next

Mvh
Anders Lund

Fra : Mikkel Bjerg

Dato : 07-12-01 16:12

Anders Lund wrote:

> [...]
> Er der en der kan se fejlen?
>
> for i = 0 to ubound(arrEmail) - 1
> if Instr(Lcase(strSendTo),Lcase(arrEmail(i))) = 0 then

Der mangler et t i Lcase(strSendTo), skulle være Lcase(strSendtTo)

Dette kan undgås hvis du sætter Option Explicit i toppen af dit
dokument, så ville du nemlig få at vide at der var en variabel du ikke
havde erklæret

--
MVH

Mikkel Bjerg

Fra : Anders Lund

Dato : 07-12-01 16:20

> Der mangler et t i Lcase(strSendTo), skulle være Lcase(strSendtTo)
Mange gang tak, det havde jeg ikke set. Selv om det jop burde være det
første man kikker efter.

> Dette kan undgås hvis du sætter Option Explicit i toppen af dit
> dokument, så ville du nemlig få at vide at der var en variabel du ikke
> havde erklæret
Jeg kan godt lide at jeg kan jonglere med variablerne som jeg har lydst. Jeg
kan dog se at det kunne have været en ide har, men det sker så sjældent.

Mvh
Anders Lund

Fra : Jørn Andersen

Dato : 08-12-01 03:31

On Fri, 7 Dec 2001 16:20:14 +0100, "Anders Lund" <anders@itnews.dk>
wrote:

>Jeg kan godt lide at jeg kan jonglere med variablerne som jeg har lydst. Jeg
>kan dog se at det kunne have været en ide har, men det sker så sjældent.

Til gengæld bruger man tit Mega-meget lang tid på det, når det endelig
sker - i hvert fald mange gange de ca 10 sek. det tager at skrive: Dim

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Daniel Muhlig

Dato : 08-12-01 18:30

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg
> kan dog se at det kunne have været en ide har, men det sker så sjældent.

Til gengæld undgår man at blive sindsyg (jfr. subject)

Jeg kan kun tilslutte mig Option Explicit. Det er desuden altid god
programmeringsskik at erklære sine variabler. I andre sprog er det et
ufravigeligt krav. Hvis du vænner (tvinger) dig til altid at erklære dine
variabler, vil du have det meget nemmere, hvis (når) du skifter sprog.

</Daniel>