Mit SB Live! knaser! Hvad gør jeg ved det?
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 07-12-01 16:03

Jeg har det problem, at mit SoundBlaster Live! "knaser", når det aktiveres
to gange samtidig. Det vil sige, at hvis jeg eksempelvis har Winamp til at
spille, og Messenger annoncerer en ny besked, mens Winamp stadig spiller, så
knaser det. Det knaser ikke
ellers.

Er der nogen, der ved, hvad man gør ved det?

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 07-12-01 23:29

Havde noget der lignede problemet - her var det bare når der var harddisk
aktivitet
og musik samtidig.
Jeg pillede kortet ud og satte det i en anden port - vupti!
Ikke at jeg tror det var fordi jeg smed det i en anden port og at det skulle
have noget
med IRQ (hvilket var derfor jeg gav den en anden port) gøre, men det hjalp.
Mest tror jeg det har noget med stel forbindelse at gøre ?

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-12-01 09:58

In article <4T4Q7.541$Q3.48362@news010.worldonline.dk>, crlarsen@hotmail.com
says...
> [...]
> spille, og Messenger annoncerer en ny besked, mens Winamp stadig spiller, så

Du har sikkert en AMD platform med et VIA chipsæt under kølerhjelmen? Hvis det
er tilfældet bør du hente de seneste drivere fra VIA (www.viaarena.com) og
opdatere din BIOS til seneste version.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-12-01 11:26

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> wrote in message
> Du har sikkert en AMD platform med et VIA chipsæt under kølerhjelmen? Hvis
> [...]

Du har helt ret. Har du prøvet det, sådan at du ved, det virker eller hvad?

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 08-12-01 12:18

> Du har sikkert en AMD platform med et VIA chipsæt under kølerhjelmen? Hvis
> [...]

Det har jeg også ! :)

Men jeg har nu ikke opdateret min bios eller køre med nogle drivere under
win2K

/Ronni

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-12-01 15:01

"Ronni / The real one " <ronni1@ofir.dk> wrote in message
> Det har jeg også ! :)
>
> Men jeg har nu ikke opdateret min bios eller køre med nogle drivere under
> win2K

Det skyldes nok, at du har et nyere bundkort med en nyere bios.