skjul variabler på en side.
Fra : Mikael Aalbech

Dato : 07-12-01 15:26

Hej, jeg har det problem, at jeg har lavet et spil i Director(ala
Flash). Den nemmeste måde at sende variabler ud fra director er ved at
henvise til et php dokument.
Jeg henviser dermed til:

gotoNetpage" www.eksempel.dk/higscore.php?vaerdi="&vaerdi
nogenlunde sådan ser linjen ud fra Director.
Men på den måde, er det jo ret nemt at snyde sig til en god score :)

Så det jeg skal bruge, er at man i php kan indsætte en linje, der gør
at man kun ser highscore.php og ikke variablerne.
Jeg kan jo ikke rigtig bruge Method=post (i stedet for Get) i dette
tilfælde, så jeg skal helst kunne indsætte en linje i starten af
dokumenten der gør at variablerne bliver skjult.
Har I et godt løsningsforslag, modtages det med kyshånd.

På forhånd tak.

Fra : Arnulf Sortland

Dato : 07-12-01 18:29

Hva med å bruke et frameset ?

<FRAMESET ROWS="100%,*" BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0>
<FRAME NAME="top" SRC="http://www.eksempel.dk/higscore.php?vaerdi="&vaerdi"
NORESIZE>
</FRAMESET>

og/eller bruke POST via JS

arnulf

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 07-12-01 20:54

> [...]

> gotoNetpage" www.eksempel.dk/higscore.php?vaerdi="&vaerdi

> Men på den måde, er det jo ret nemt at snyde sig til en god score :)

Ja, og det bliver det også selvom man bruger en post hvor værdien ikke kan
ses!

En smart løsning kunne være at sende en checksum med, som genereres ud fra
et "skjult" kodeord i Director og checkes på samme måde i PHP.
Eks.
$checksum = md5( $vaerdi."et hemmeligt kodeord")

(Kender ikke Director, men det burde kunne lade sig gøre der også).

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : M. Aalbech

Dato : 08-12-01 22:08

On Fri, 7 Dec 2001 20:54:27 +0100, "Mogens Meier Christensen"
<mmc@nospam.dk> wrote:

> [...]
> $checksum = md5( $vaerdi."et hemmeligt kodeord")
>
>(Kender ikke Director, men det burde kunne lade sig gøre der også).

Det kan det ganske givet, men kan du ikke lige forklare igen, jeg er
nemlig ikke helt med.
Vi siger eks. at man har fået 20 point i spillet, dernæst hopper
spillet videre til en hjemmeside med point(ognavn) variablen, som jeg
så propper i database.
http://xxx.dk/higscore.php?vaerdi=20
Hvordan skulle jeg kunne gemme 20 og alligevel få det med?

Fra : M. Aalbech

Dato : 08-12-01 22:09

<mmc@nospam.dk> wrote:

>"Mikael Aalbech" <digtekat@hotmail.com> wrote in message

Jeg har dog tænkt på at hvis der findes et script eller en html
kode(Embed?) som lynhurtigt henter en ny side, kan jeg måske kaste
variablerne i database, uden at man kan nå at se sidens titel?

Allerede tak for hjælp.