Socket connection til andet domain
Fra : Teis Draiby

Dato : 07-12-01 15:08

Hej NG,
jeg læste på et tidspunkt i en Flash NG at man GODT kan lave en socket
connection til et andet domæne end der hvor swf-dokumentet ligger. Det
fremgår af manualen at det ikke kan lade sig gøre, men det skulle være
ukorrekt siden Flash 5.
Jeg har svært brug for denne egenskab, men har problemer med at få det til
at fungere. Er der nogle herinde der kan enten af- eller bekræfte
ovenstående. Jeg vil ikke udelukke at jeg har blandet nogle begreber sammen
(i så flad hvad er det så man kan kalde på andet domæne).

mySocket.connect("xxx.xxx.xxx.xxx", 1050)

(x'erne er ip-nummeret, forstås)

God jul, Teis

Fra : Michael Peo

Dato : 07-12-01 16:08
Fra : Teis Draiby

Dato : 07-12-01 16:21

Tak for dit svar - jeg skal kigge der næste gang, før jeg spørger. :)

På siden står der:
"If the Flash Netscape plug-in or ActiveX control is being used, the host
specified in the argument must have the same subdomain as the host from
where the movie was downloaded."

- Bliver ActiveX control brugt når man benytter Explorer (og gælder det i så
fald også Mac?)?

Tak for tålmodigheden!
Teis

"Michael Peo" <peo@bandage.dk> skrev i en meddelelse
> MM technote:

http://www.macromedia.com/support/flash/action_scripts/objects/xmlsocketconn
ect.html

Fra : Emil Hauch Jensen

Dato : 10-12-01 16:40

Øhhh.. bare nysgerig, hvad kan man bruge en sådan forbindelse til ??

--
-Mvh.
-Emil hauch Jensen

http://www.prodigium.dk
root@prodigium.dk

Fra : Teis Draiby

Dato : 11-12-01 00:52

Jeg har installeret en chat-server skrevet i java som kan kaldes fra en
Flash-side.

Jeg ville oprindeligt have Flash-siden liggende på mit webhotel og kalde
chatserveren, som ligger på min computer, derfra. Desværre kan det åbenbart
kun lade sig gøre hvis swf-filen og chat-serveren ligger på samme computer
(domæne), så jeg har løst problemet ved at installere en webserver på
computeren og køre swf-filen derfra.

Du kan se resultatet (incl. webcam) på www.zeida.dk/webchat
(Det virker når serveren kører, mellem ca. 10-22)

Desværre virker socket-forbindelsen ikke bag nogle firewalls. Er det et
generelt problem? Har det noget med portnummeret at gøre??

Hilsen Teis

Fra : Emil Hauch Jensen

Dato : 11-12-01 03:44

Jeg er nok en smule fat svag.. men jeg er stadigt ikke helt sikker på hvad
en sådan socket conection skal gøre godt for, det eneste jeg kunne hitte ud
af de links der blev postet var at man kunne lave en, og se om den virkede.
Er det et slags alternativ til loadvariables(?) eller.. er det ikke en der
kan forklare lidt mere.

Ang. dit firewall problem, så er det, hvis du vel og mærke bruger en port
over 1024, som du nok gør, det samme problem som rammer mange ADSL kunder,
når de skal ind på en ftp server der kræver passiv forbindelse. Der er så
vidt jeg ved ikke rigtigt andre løsninger end at omkonfigurere
router/firewall.

--
-Mvh.
-Emil hauch Jensen

http://www.prodigium.dk
root@prodigium.dk

Fra : Teis Draiby

Dato : 11-12-01 11:17

Hej,
med en socket forbindelse (XMLSocket) kan en Flash-film koble sig direkte på
en server, som derefter kan levere variable direkte til filmen, uden at
Flash først skal spørge efter dem.
Det er smart i f.eks. i et chat rum, hvor Flash ikke ved hvornår der kommer
nye indlæg, så man undgår at skunne spørge efter indlæg hele tiden. Alle der
starter chat-flashfilmen kobles således automatisk til chat serveren, som
fordelerne indlæggene til alle tilkoblede brugere.

Teis