Parallelporte
Fra : Tumlehund

Dato : 07-12-01 15:18

Hvor mange parallelporte kan man have i sin computer. Jeg har hørt, at man
max kan have 3 ialt, er det sandt? (altid godt at få verificeret sine
oplysninger)

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-12-01 00:17

Tumlehund wrote:

> Hvor mange parallelporte kan man have i sin computer. Jeg har hørt, at man
> max kan have 3 ialt, er det sandt? (altid godt at få verificeret sine
> oplysninger)

Ja, der er defineret tre IO porte til parallel kort, med tre forskellige
adresser, som standard i Bios, men hvad skal du bruge til ?

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-12-01 16:45

On Sat, 08 Dec 2001 00:16:42 +0100, Erik G Christensen
<egc@post1.tele.dk> wrote:

>Ja, der er defineret tre IO porte til parallel kort, med tre forskellige
>adresser, som standard i Bios, men hvad skal du bruge til ?

Kan man så ikke sætte flere i? Jeg kunne da godt bruge en 5 - 6
stykker, hvis det var det, for de er altid nemme at bygge hardware
til.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Erik G Christensen

Dato : 08-12-01 17:42

Lasse Jensen wrote:

> [...]

> Kan man så ikke sætte flere i? Jeg kunne da godt bruge en 5 - 6
> stykker, hvis det var det, for de er altid nemme at bygge hardware

Nej, ikke som standard kort understøttet af Bios.
Men om der kan fåes specielle kort til parallel porte ved jeg ikke.