setproperty for movieclip
Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 07-12-01 12:00

Hej igen.

Jeg har et enkelt spørgsmål:

Jeg har en Flash-4 film med seks scener.

På den sidste scene vises resultatet af mine valg på den første scene i form
af små ikoner (movieclips), på en af tre grafer. Disse tre grafer svarer til
tre datoer.

På den første scene vælger jeg:
- en værdi (som bliver y-værdi for movieclippet)
-et klokkeslet (som bliver x-værdi for movieclippet)
-en dato (som definerer hvilken label på scene seks jeg viser hen til
senere)
For hver dato skal man kunne lave ti indtastninger (derfor countervariablen
nævnt nedenfor).

Når det er gjort trykker jeg på en submitknap som:
-beregner y-værdien
-beregner x-værdien
-tjekker hvilken dato jeg har valgt (bestemmer hvilket label man går til ,
hvilke movieclips (der er ti for hver dato) og hvilken tæller der
skal -bruges)
-lægger 1 til den countervariabel som hører til den valgte dato (sikrer at
et ikon kun flyttes én gang
-definerer hvilket movieclip der skal flyttes (movieclipinstancenavn +
countervariabel)
-sender mig hen til ("scene 6", "det valgte label")

Når playhead når til ("scene 6", "det valgte label") har jeg lagt følgende
på det første frame man møder
-setProperty (movieclip, _y, y-værdi);
setProperty (movieclip, _x, y-værdi);

Når jeg så går tilbage til side 1 og laver nye indtasninger (f.eks. for den
samme dato)og trykker submit så kalder jeg jo det næste movieclip i rækken
(takket være min tæller).
MEN (og nu kommer det), det movieclip som jeg satte property for før er
rykket tilbage udenfor scenen hvor jeg oprindeligt har lagt det.
Hvordan for jeg mine movieclips til at blive liggende efter at have brugt
"setproperty"???

Fra : Michael Peo

Dato : 07-12-01 16:03

Damn... her bliver du nok nød til at lave et lille ex. vi kan kigge på.
/peo
"Henrik Rasmussen" <hen.rasmussen@get2net.dk> wrote in message news:0j1Q7.34$SP.3812@news.get2net.dk...
: Hej igen.
:
: Jeg har et enkelt spørgsmål:
:

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 07-12-01 17:44

Det når jeg vist desværre ikke.

Mvh. Henrik

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-12-01 02:55

Michael Peo <peo@bandage.dk> wrote:

> Damn... her bliver du nok nød til at lave et lille ex. vi kan kigge på.
> /peo

Hej igen.

Jeg prøver lige med en anden forklaring fordi jeg er ved at være "lidt
desperat".

Mit projekt består af flere "sider".
På en af de første "sider" kan man indtaste et klokkeslet, en anden
værdi samt vælge en af tre datoer.
Når man trykker "Gem" sættes de indtastede værdier ind i nogle
variabler; vIconNummer (som stiger med 1 hver gang man gemmer), vXPos og
vYPos samtidigt sendes man til den sidste "side".
Disse indtastninger/variabler bruges så på den sidste "side" i en
Frameaction (setProperty) som sætter x- og y-værdien for det aktuelle
movieclip ("MC" + vIconNummer) som derved viser de indtastede værdier i
en graf.
Alt dette virker fint. Mine movieclips som jeg har 10 af ligger udenfor
scenen før start og bliver så rykket ind i grafen efterhånden som man
gemmer sine indtastninger dvs. først MC1 så MC2 osv. til man når MC10.

Mit problem er bare at mine movieclips bliver rykket tilbage udenfor
scenen såsnart jeg gemmer nye indtastninger. Dvs. at der er aldrig mere
en et ikon i grafen af gangen!!!

Hvordan for jeg dem til at blive "siddende én gang for alle???

Håber at det gør det mere forståeligt!?

På forhånd (desperat) tak!

Henrik

Fra : Michael Peo

Dato : 11-12-01 10:09

Når du går tilbage på den første indtastningsside, så sker der rent faktisk det at dine ikoner holder op med
at eksistere - De bliver simpelthen slettet, fordi du går til et sted på tidslinine hvor clippene ikke er
repræsenteret.
Flash kan ikke huske hvordan din side "har set ud" på et tidligere tidspunkt, fordi du sletter informationerne
derom når du slettet clippene.
Problemet kan afhjælpes ved du i stedet for at gå til en anden siden side med graferne, så "afslører" du den
bare. Den skal altså ligge der hele tiden - bare gemt f.eks. under et stykke grafik, uden for scenen eller
noget andet. Således bliver clips'ne og informationerne om hvor de ligger ikke slettet - bare skjult når du
går tilbage til indtastningen.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-12-01 10:11

Hej og godmorgen Michael!

Fedt at du svarer så hurtigt!!!
Jeg bliver sgu' helt rørt

Vil det sige at mit problem kommer af at jeg springer til et sted (før eller
efter) i tidslinien hvor mine clips ikke "findes"?
Er det "bare" det?

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-12-01 10:15

Forresten;
kan man så ikke bare gemme informationer om clipsenes placeringer i
variabler?

Henrik

Fra : Michael Peo

Dato : 11-12-01 12:49

Jo, Det kan du også gøre, så skal du bare placere clips'ne hver gang.
Med "gemme"-metoden slipper du for en del kode - nemmere efter min mening, men det afhænger selvfølgelig af
hvordan din fil er opbygget.
/peo

Fra : Michael Peo

Dato : 11-12-01 10:31

Så vidt jeg kan se er det "bare" det ja!
Prøv en gang...

"Henrik Rasmussen" <hen.rasmussen@get2net.dk> wrote in message news:f4kR7.17$Qv5.4328@news.get2net.dk...
: Hej og godmorgen Michael!
:
: Fedt at du svarer så hurtigt!!!
: Jeg bliver sgu' helt rørt
:

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-12-01 12:55

Jeg gemmer "bare" koordinaterne i variabler og det funker!
Bare jeg kunne hjælpe dig med dit spørgsmål, Michael.

Mange venlige hilsner

Henrik

PS. Nu varer det ikke så længe før jeg kommer forbi med den håndfuld
snebajere!!

Fra : Michael Peo

Dato : 11-12-01 13:46

Det lyder sku godt du, jeg er også ved at blive tørstig

Jeg har mere eller mindre fået løst mit eget prob. Dvs. at der faktisk ikke er en løsning.

Hverken den indbyggede string.split(), og den nævnte string.quicksplit() -prototype var hurtige nok til at
process min kæmpevariabel, og derfor bliver den her "debugger"-satan (A script is causing..bla, bla might
cause your computer to run slow if you allow it to continue... bla bla) aktiveret. Den er nemlig tidsbaseret.

Jeg har måtte dele min variabel op i mindre og mere spiselige klumper og tilrette den tilhørende kode - lort,
men det er der jo ikke noget at gøre ved.

/peo