TV-kort - hvilket ?
Fra : Klaus

Dato : 07-12-01 10:30

Jeg er på udkig efter et TV-kort med følgende specifikationer :

   Indbygget TV-tuner (med timerindstilling)
   Video in/out til VHS video
   Skrive til Video-CD (via Nero etc.)

Kort fortalt vil jeg gerne kunne optage f.eks. en times Disney sjov, og
derefter "pille" et fem-minutters Pluto klip ud til samlingen og
derefter brænde en Video-CD eller sende over til VHS video.

Jeg har kigget lidt på Hauppauge! WinTV PVR og ATI All-In-Wonder - er
der andre ????

På forhånd tak for anbefalinger/ideer.

/klaus

Fra : Jens Mørup

Dato : 07-12-01 10:39

Hvis du har et asus kort kan det muligvis bruges sammen med en asus tvbox.

mvh.
Jens

Fra : Jimmy Marcus Larsen

Dato : 07-12-01 12:45

nVidia Personal Cinema skulle være rigtigt fedt! Men det er vist nok kun
lige på trapperne. Tror Creative laver et der snart kommer på markedet i DK.
Ellers har jeg selv et Avermedia TV98 fra Bilka, det kan sagtens klare det
du søger, altså optage en divX. Pånær måske lige det med Nero? Jeg vidste
ikke at Nero kunne bruges til at optage med.

Fra : Frederik Gustafsen

Dato : 08-12-01 20:49

"Jimmy Marcus Larsen" <wario@obel.auc.dk> wrote in message
> [...]
> du søger, altså optage en divX. Pånær måske lige det med Nero? Jeg vidste
> ikke at Nero kunne bruges til at optage med.

jeg har også et Avermedia TV98 men der er da ikke timer på, er der? men
ellers er det et meget kort!

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 09-12-01 09:39

> [...]
>
> Jeg er på udkig efter et TV-kort med følgende specifikationer :
>
> Indbygget TV-tuner (med timerindstilling)
[snip]

Hvis TV-out er vigtig, er der desværre kun et eneste kort på markedet idag:
Matrox.

Andre kort (nVidia + ATI) har også noget de kalder TV-Out, men det kan ikke
rigtig bruges til noget som helst (og de folk der vil påstå andet - se lige
hvad et Matrox kort kan gøre FØR i påstår at ATI/nVidia har brugbart
TV-Out).

Desværre har Matrox ikke særlig god 3D ydelse (det kan dog fint klare et
enkelt spil nu og da, du skal bare ikke forvente at du kan køre i højeste 3D
kvalitet). 2D er dog i absolut topklasse på Matrox kortene.

Der er Matrox kort med indbygget TV tuner, men pas på, det er en tredieparts
add-on, med det resultat at Matrox er afhængige af denne trediepart til
drivere. Dette betyder f.eks. at der ikke kommer XP drivere til Matrox
Marvel G400. Selv ville jeg købe grafik kort og tuner kort seperat, med
mindre der ikke er flere PCI slots.

Det er evt også muligt at smide et Matrox G550 PCI kort i som andet
skærmkort så du også kan have et kort med god 3D, men jeg har aldrig prøvet,
og ved ikke om det kunne give problemer.

Hvis du ikke vil have et Matrox kort, har jeg hørt at ATI har bedre TV-out
end nVidia - men det siger ikke ret meget!

/Lars

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-12-01 17:45

> [...]

> derefter "pille" et fem-minutters Pluto klip ud til samlingen og
> derefter brænde en Video-CD eller sende over til VHS video.

Jeg har netop gjort dette med et TERRATEC TValue tv-kort med succes.