Undskyld mig, hvem er det der har en hashp~
Fra : Sus

Dato : 07-12-01 09:51

Jeg har lige læst alle mailsene igennem, og er 100% overbevist om at det er
en så gruelig juleand;) Ingen hund dør af at spise hash! Den som skriver
brevene laver en snedig joke og får den løftet op på et plan som er ret
interasant! Kun en var fornuftig og prøvede at tale ordentligt til
"sønderen" alle andre HIMLEDE OP, uden forståelse for at hvis dette var
rigtigt er det ikke måde man hjælper en person som har gjort noget
forfærdeligt.

Personen fik "vist" at det faktisk er jer som er medskyldige i hundens død
(husk på det ikke er rigtigt) men at det kunne ske hvis man ikke prøver at
tage det alvorligt istedet for at pudse egen fordom af.....

Det sker desværre tit af man ser på tv at nogen giver sin hund øl og folk
griner....hvad er det for noget, jeg har aldrig hørt man har pudset dyrenes
ret på dem. Men en mail hvor i køres op;)

Nå nok om dette fra mig;)))
Sus

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 10:22

"Sus" <sussiejensen@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
Den som skriver
> brevene laver en snedig joke og får den løftet op på et plan som er
ret
> interasant!
Hvis det er en joke er det for mig at se en ganske utilgivelig joke
som i sig selv burde straffes .. sig mig er du når det kommer til
stykket Lone ..noget kunne lede mig ind på den tanke ...

> [...]
prøver at
> tage det alvorligt istedet for at pudse egen fordom af.....

Det var dog den største gang nonsens jeg nogensinde har læst .. der
var vist ikke en af os der ikke tog det alvorligt .. tror du Rinnie og
jeg havde kontaktet Alle Dyrs Ret hvis ikke vi havde taget det
alvorligt??? og så meget tydede på at tøsen(ja undskyld udtrykket)
skulle ruskes op i ... da hun skrev den første mail i tråden havde
hunden allerede været syg et par dage uden hun havde været hos
dyrlægen hvilket jo er totalt uansvarligt .. og direkte strafbart ..
idet man som sagt skal sørge for at syge dyr kommer under
dyrlægekontrol ...og medskyldig i hundens død . . så fremt historien
er sand .. tja da føler man sig måske lidt medskyldig, men det er så
kun fordi man ikke allerede tirsdag aften (efter at have læst Lones
første indlæg) kontaktede Alle Dyrs Ret,

MVH Ami

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-12-01 11:02

Er du læge ?? hvis ikke er det så ikke lidt pinligt for dig at spille smart
når du ingen viden har om hash og hunde ??

Og hvordan man hjælper en person der har gjort noget forkert ,det er vist
ikke op til dig at afgøre vel !!

Og hvor skulle du vide fra om det var en joke ?

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 12:09

"Punish the deed,not the breed"
<http://www.angelfire.com/biz6/dogholocaust/index.html@> skrev i en
meddelelse news:Co0Q7.4682$z4.528347@news000.worldonline.dk...

> Og hvor skulle du vide fra om det var en joke ?

Tænker på om vi har ses Sus før her i gruppen .. og at det er hotmail
der ikke kan spores bekræfter min opfattelse af at Sus og Lone kunne
være identiske .. men det vil vi nok få mere at vide om når Axel fra
Alle Dyrs Ret eller personen der har været ude på adressen kontakter
mig .. indtil nu har Alex ikke kunne ringe den person op (altså
personen som ville tage ud på Lones adr. onsdag aften .. .. mvh Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-12-01 12:24

"Sus" <sussiejensen@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige læst alle mailsene igennem, og er 100% overbevist om at det
er
> en så gruelig juleand;)

På dette punkt er jeg enig, jeg tror også det var en troll.
Men for at tage en metafor som det er nemmere at forholde sig til, så ville
intet normalt tænkende væsen undlade at reagere hvis en pige i en park
skriger "Voldtægt!!!", eller en person kommer løbende og råber at der er
røveri i banken, selvom det måtte være falske anklager.
Så du kan IMO ikke tillade dig at udsætte noget som helst på, at dyrevenner
her i NG'en gjorde en indsats for at komme til bunds i sagen, og hjælpe det
stakkels dyr hvis der var et.
Jeg kan huske et selvmordsbrev i en anden nyhedsgruppe for kort tid siden,
hvor himmel og hav blev sat i bevægelse (desværre for sent til at redde
manden). Dette kunne også have været et falsum, men synes du ikke det var på
sin plads at reagere?

>Ingen hund dør af at spise hash!

Hvor ved du det fra? Har du prøvet?

> [...]
> "sønderen" alle andre HIMLEDE OP, uden forståelse for at hvis dette var
> rigtigt er det ikke måde man hjælper en person som har gjort noget

Når sådan en "snottet tøs" (undskyld udtrykket) er gået i
jegharsåondtafmigselv-mode, så skal man efter min bedste overbevisning IKKE
hælde vand på hendes mølle og støtte hendes egoistiske udgydelser. Et
velrettet los i r.... og så tage hånd i hanke med den stakkels hund (og der
ER sq hunden der er/var stakkels, ikke "møgungen"), er det eneste der kunne
gøres, og blev gjort.

> Personen fik "vist" at det faktisk er jer som er medskyldige i hundens død
> (husk på det ikke er rigtigt) men at det kunne ske hvis man ikke prøver at
> tage det alvorligt istedet for at pudse egen fordom af.....

Det kan du da ikke mene alvorligt!!!!
Jeg får næsten lyst til at fremdrage en pendant omkring hvor synd det er for
voldtægtmanden på grund af hans dårlige opvækst, mens offeret ikke værdiges
ret megen opmærksomhed (I nogle ALT for magtfulde personers tankegang).
Men jeg orker det ikke, det lyder som det ville være spildt ulejlighed.

/Alex

Fra : Marlene

Dato : 07-12-01 12:42

Alex Linaa <@nospam@a@linaa.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c10a6e6$0$29626$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
der
> ER sq hunden der er/var stakkels, ikke "møgungen"), er det eneste der

Jo, ganske rigtigt (hvilket jeg også gjorde først), men hjælper det hunden,
at man bliver ved med at skælde Lone sønder og sammen. Det bedste ville være
at få hende overbevist om, at dyrlægen ikke ville reagere på samme måde, som
vi gjorde, for ellers turde hun jo slet ikke ringe (men det gjorde hun så
desværre heller ikke, selvom jeg prøvede at overbevise hende om det på en
nogenlunde pæn måde!).

> [...]
> ret megen opmærksomhed (I nogle ALT for magtfulde personers tankegang).
> Men jeg orker det ikke, det lyder som det ville være spildt ulejlighed.

Jeg tror ikke, Sus mener det så bogstaveligt. Jeg tror, hun mener, at hvis
vi ikke havde skældt Lone sønder og sammen, så havde hun måske ikke været så
bange for at ringe til dyrlægen. Det er naturligvis aldrig andres skyld end
den person, som har handlet forkert. Men hvordan hun kan vide, at det er en
troll, det står jeg også uforstående overfor - det håber jeg ikke er
rigtigt, og alligevel jo, det ville jo være godt (for den ikke eksisterende
hund).

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 13:02

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
> [...]
(og der
> ER sq hunden der er/var stakkels, ikke "møgungen"), er det eneste

Vi er da helt enige i at pigebarnet fortjente et velrettet løs i røven
både hvis episoden er sand og et stakkels dyr har lidt .. men da ikke
mindst hvis det hele er en gang
åhlægmærketilmigjegtrængertilopmærksomhed historie .. hun må jo være
forberedt på at det hun skriver sætter gang i noget .. og at hun
faktisk har sat gang i en masse ...men at snakke om los i røven osv er
jo ikke in .. uha det minder jo om diciplin og slet ikke om den åh så
frie opdragelse hvor øllebrødsbarmhjertighed er i højsæde ..

> Det kan du da ikke mene alvorligt!!!!

netop den udtalelse kunne lede mine tanker hen på at Sus og Lone kunne
være en og samme person .. der nu prøver at trække sig tilbage
samtidig med at der lige gnides lidt ekstra salt i sårene .. er jeg
mon den eneste der har disse tanker ..?? mvh Ami

Fra : Alex Linaa

Dato : 07-12-01 13:10

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samtidig med at der lige gnides lidt ekstra salt i sårene .. er jeg
> mon den eneste der har disse tanker ..?? mvh Ami

Det er nok ikke sandsynligt, med mindre det er NØJE planlagt.

Alle Lones meddelelser kommer fra <pc224023.stofanet.dk> (Som nok ikke
skulle være svær at efterspore, idet det er en fastnetopkobling)
Sus' meddelelse kommer fra 194.239.141.2, som så vidt jeg ved er et dial up
nummer fra TDC Internet.

/Alex

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 13:23

> [...]
> skulle være svær at efterspore, idet det er en fastnetopkobling)
> Sus' meddelelse kommer fra 194.239.141.2, som så vidt jeg ved er et

OK tak for oplysningen .. så blev jeg så klog ... mvh Ami

Fra : Marlene

Dato : 07-12-01 16:27

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c10afb8$0$17921$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

....men at snakke om los i røven osv er
> jo ikke in .. uha det minder jo om diciplin og slet ikke om den åh så
> frie opdragelse hvor øllebrødsbarmhjertighed er i højsæde ..

Åh jo, jeg efterlyser også mere disciplin mht. børn; når de ikke lærer
disciplin fra barnsben af, kan de få problemer med opførslen senere hen
(siger hun, som endnu ikke har fået børn! Ha, ha). Mht. Lone, så råbte og
skreg jeg jo fra start af, men kom bagefter til at tænke på, at det nok ikke
var så smart, for så ville Lone, som reagerede ret egoistisk, gå totalt i
baglås og slet ikke høre efter, hvad vi havde at sige. Ergo: selvom det er
fuldstændigt rigtigt, at hun skal have noget at vide, og at hun måske var/er
en forkælet tøs, så må det i første omgang være hunden, vi skal tænke på,
det må være den, vi skal have til dyrlægen, og så kan vi skælde og smælde
bagefter. Men, jeg ved, hvad I vil sige; min overtalelse til at få hende til
dyrlægen virkede jo desværre ikke....... Men min tankegang er nok noget med;
"hvordan løser vi problemet lige nu og her? Hvad kan vi gøre for, at det
bliver løst så hurtigt som muligt?", og så må man tale om det egentlige
problem bagefter. Nu var vi jo så heller ikke så heldige, at vi stod over
for personen (Lone), for så havde det været lidt nemmere. Vi havde kun denne
mulighed; at tale til hende og hendes indre for at få løst problemet.

Mvh. Marlene.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 17:44

"Marlene" <ryg@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
totalt i
> baglås og slet ikke høre efter, hvad vi havde at sige

Jeg kan faktisk fint forstå din tankegang men tror ikke man ved
venlige ord og råd om dyrlæge kunne nå ind til Lone .. der var mere
koncentreret om at hytte sit eget skind end hjælpe hunden .. i al fald
hvis hjælpen bestod i at komme til dyrlæge .. det der bekymrede Lone
mest var .. har jeg på fornemmelsen ikke hunden der var syg og hvad
den måtte lide .. men mere åhhvorerdetsyndforMIG og den holdning mødte
du hele tiden også da hun skrev at hunden var død .. og hendes far
havde opdaget det osv osv .. og lige et forsøg på at skyde
konsekvensen af hendes egne handlinger over på os for
"Iskældtejoudogihhvorerdetsyndformigatjegfårskældud... og helt ærligt
tror jeg stadig ikke damen har indset at alt hvad der er sket er
selvforskyldt .. Hun var med til at give hunden hash, Hun undlod
straks da hunden blev syg .. og hele vejen igennem at bringe hunden
til dyrlægen .. trods velmente råd .. hun handlede med at tænkte på
sig selv før hun tænkte på hunden .. havde det været et ansvarligt
menneske ville vedkommende have set stort på evt. skideballe og vrøvl
fra forældres side og egne vanskeligheder og fået hunden til dyrlæge
før det blev for sent ..Lone siger ikke med et ord hvad det er hendes
far bliver sur over hvis hun tager hunden til dyrlægen .. altså om det
er selve det at hunden kommer til dyrlægen eller om det er det faktum
at Lone har røget hash og .. givet hunden hash ... tja det var bare
lige nogle tanker ..

.. Ergo: selvom det er
> fuldstændigt rigtigt, at hun skal have noget at vide, og at hun
måske var/er
> en forkælet tøs,
Om Lone er en forkælet tøs ved jeg ikke .. men hun er i al fald
ansvarsløs og egoistisk og slet ikke parat til at tage konsekvenserne
af egne handlinger ..

Men, jeg ved, hvad I vil sige; min overtalelse til at få hende til
> dyrlægen virkede jo desværre ikke

det var nok ikke din skyld men snarere at Lone var så fast låst på at
hun ikke VILLE til dyrlægen med hunden ...hun turde ikke stå frem og
bekende problemet .. og tage konsekvensen ..

Vi havde kun denne
> mulighed; at tale til hende og hendes indre for at få løst
problemet.

Ja og desværre tror jeg ikke flinke ord osv .. selv ikke fra starten
... ville have hjulpet det ville bare have overbevist Lone om at det
virkelig VAR åhsåsyndforHENDE ... jeg har ondt af Lone der resten af
sit liv må leve med at være den direkte årsag til hundens død .. men
desværre tror jeg ikke Lone tænker på hvad hunden har lidt .. hendes
tanker er fikseret på
atdeteråhsåsyndformigatjegharmistetminhundfordidemenneskering.hundskæl
dtemigud ...
mvh Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-12-01 14:15

Hej Sus
"Sus" <sussiejensen@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige læst alle mailsene igennem, og er 100% overbevist om at det
er
> en så gruelig juleand;)

Og hvis det ikke er???

>Ingen hund dør af at spise hash!

Er du sikker????

> [...]
> "sønderen" alle andre HIMLEDE OP, uden forståelse for at hvis dette var
> rigtigt er det ikke måde man hjælper en person som har gjort noget

Kun en????? Tilbød jeg ikke at hjælpe med faderen, som tilsyneladende var et
stort problem.

> Personen fik "vist" at det faktisk er jer som er medskyldige i hundens død
> (husk på det ikke er rigtigt) men at det kunne ske hvis man ikke prøver at
> tage det alvorligt istedet for at pudse egen fordom af.....

Her pudser du egen fordom af!!! Jeg har for mange år siden lært, at
misbrugere, voldsforbrydere m. fl. også er mennesker, men jeg har også lært,
at man skal være hudløs ærlig.

Misbrugere har en gang valgt at blive misbrugere, ingen andre har valgt for
dem, men det gør dem faktisk ikke til dårligere mennesker, mange af dem "er
for gode til denne verden"

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : x Vuf x

Dato : 07-12-01 18:00

Fri, 7 Dec 2001 14:15:04 +0100, Nina El Falaki wrote:

>Misbrugere har en gang valgt at blive misbrugere, ingen andre har valgt for
>dem, men det gør dem faktisk ikke til dårligere mennesker, mange af dem "er
>for gode til denne verden"

Siger du også dét, den dag en af dem slår dig ned på åben gade
for at få penge til sit misbrug?

--
Mvh Sonja webmaster@***sonpet.com fjern de 3*
http://www.sonpet.com/

Papillonhvalpe: 15/9 hvid/rød 1 pige
17/10 tricolour 2 piger, 1 dreng
-

Fra : Marlene

Dato : 07-12-01 18:02

x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:55t11ukg9i8bj4fkk8mo7kdvoqthntiatr@4ax.com...

> Siger du også dét, den dag en af dem slår dig ned på åben gade
> for at få penge til sit misbrug?

Uhha, jeg skal nok heller ikke lige høre, at mange af dem er for gode til
denne verden, efter jeg så programmet "Dyreinternatet" fra Dansk Dyreværn,
Århus, igår, hvor en narkoman havde slået og sparket sin hund. Jeg græd
simpelthen ved tanken om, hvad den hund har gennemgået. Og jeg synes tit,
når jeg går rundt i Århus, at narkomaner skælder ud på deres hunde, ja,
nogengange ænser de dem slet ikke, mens alkoholikere mere går og "hygger
sig" med deres hunde. Men jeg tror godt, jeg ved, hvad du mener med dit
udsagn; mange narkomaner er følsomme mennesker, som ikke ved, hvordan de
skal tackle livets problemer, fordi de - problemerne og de ting, som sker i
verden - måske rammer narkomanerne hårdere end "almindelige" mennesker.

Meeen.... narkomaner burde ikke have hunde - nixen!

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-12-01 19:22

> [...]
> verden - måske rammer narkomanerne hårdere end "almindelige" mennesker.
>
> Meeen.... narkomaner burde ikke have hunde - nixen!

hørt !!! de giver mange hunderacer et dårligt ry og hundene bliver
mishandlede og man kan intet gøre "suk"

Desuden syntes jeg ikke at der findes nogen som helst undskyldning for
narkomaner ,de er jo allesammen krimminelle og tager fra os der selv tjener
vores penge o.s.v. ligegyldigt hvor hårdt de har haft det som små så
retfærdigører det ikke at de skider på alle andre !!

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-12-01 03:45

Hej NN

Jeg sagde jo netop at misbrugere selv har valgt at blive misbrugere.
Selvfølgelig er der undskyldninger for narkomaner, som der er for alle andre
mennesker, men når man er blevet narkoman, er man sg'u tvunget til at skaffe
penge. (Ingen undskyldning for kriminalitet, bare en konstatering).

Narkomaner skider ikke på alle, de gør såmænd bare, hvad der er nødvendigt
for dem, men igen de har selv valgt. (man har da for øvrigt fundet ud af, at
enhver form for afhængighed/misbrug skyldes en stof, man mangler i hjernen)

Generelt synes jeg du er frygtelig fordømmende.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-12-01 16:50

Nina El Falaki <cats@feca.dk> wrote in message
> Hej NN
>
> Jeg sagde jo netop at misbrugere selv har valgt at blive misbrugere.
> Selvfølgelig er der undskyldninger for narkomaner,

Det kommer jo an på hvad du betegner som en undskyldning ? de har sikkert
nogle dårlige undskyldninger men ingen gode !Alle ved at det er vildt
vanedannende og farligt og medfører kriminalitet o.s.v. at tage narkotika !
så når man bebynder har man valgt at skide på alt og alle bare for selv at
få det godt !

> [...]
> penge. (Ingen undskyldning for kriminalitet, bare en konstatering).
>
> Narkomaner skider ikke på alle, de gør såmænd bare, hvad der er nødvendigt

Nå så er det måske i orden at de stjæler min bil eller laver indbrud og slår
gamle damer ned ? de gør jo bare det nødvendige !??

men igen de har selv valgt. (man har da for øvrigt fundet ud af, at
> enhver form for afhængighed/misbrug skyldes en stof, man mangler i
hjernen)

Og hvad så det kan vi andre da ikke bruge til noget vel !? man kan prøve at
forstå dem herfra og til langbortistan ,og de vil skide på dig hele vejen
stjæle dine penge o.s.v. Hvis jeg ikke har lov til at fordømme den slags
mennesker hvem må man så have noget imod ??

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-12-01 18:11

Nogle begynder før de er gamle nok til at overskue følgerne, andre er så
desperate at der kun er to valg selvmord eller narko/druk m.m.

Og så findes der stadig nogle få gamle narkomaner, som begyndte i 60-erne,
hvor man ikke vidste så meget.

Jeg siger ikke det er i orden med kriminalitet, derfor går jeg ind for bedre
forebyggelse, effektive afvænningsmetoder og fri narko til de gamle håbløse
tilfælde. Alt det koster penge, penge som samfundet ikke vil betale,
tilsyneladende vil man hellere betale mere til fængsler.

Fordi man ikke accepterer folks handlinger, er det vel stadig medmennesker,
der har ret til medfølelse.

>Og hvad så det kan vi andre da ikke bruge til noget vel !?

Det kommer man da til, når man kan give forebyggende medicinsk behandling.

>man kan prøve at
> forstå dem herfra og til langbortistan ,og de vil skide på dig hele vejen
> stjæle dine penge o.s.v.

De narkomaner/misbrugere jeg har kendt, har hverken skidt på mig eller
stjålet fra mig. Til gengæld har de været evig taknemlige for den smule, jeg
har gjort for dem.

>Hvis jeg ikke har lov til at fordømme den slags
> mennesker

Efter min mening må man ikke fordømme overhovedet, man kan være uenig og
synes det de andre gør er forkert, endda meget forkert, men ingen har ret
til at fordømme.

>hvem må man så have noget imod ??

Alle dem du vil, men der er langt fra "at have noget imod" og så til at
fordømme.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-12-01 18:27

> [...]
medmennesker,
> der har ret til medfølelse.

> stjålet fra mig. Til gengæld har de været evig taknemlige for den smule,

Der har du vist været heldig eller også havde de lige fixet

> [...]
> til at fordømme.
>
> Det er en meget smuk holdning du har !Men det er jo en meget dyb diskution
om menneskesyn som nok er lidt svær at føre her efter min mening !Men
generelt syntes jeg at det er ok at fordømme mennesker der vil genere mig
stjæle fra mig eller på anden måde foringe min livskvalitet ,jeg kan jo ikke
træde ind og opdrage narkomanen eller voldsmanden eller tyven selvom de har
haft det hårdt som små og måske er blevet tvunget ind i det ,disse mennesker
vælger jeg at skubbe væk fra mig og fordømme mit liv er for kort til at have
medføelse for dem! ,hvis de skider på mig skider jeg på dem !

Fra : Marlene

Dato : 08-12-01 21:00

Nina El Falaki <cats@feca.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:hNrQ7.4963$z4.604651@news000.worldonline.dk...

> Efter min mening må man ikke fordømme overhovedet, man kan være uenig og
> synes det de andre gør er forkert, endda meget forkert, men ingen har ret
> til at fordømme>

Nej, intet menneske har ret til at fordømme, det mener jeg heller ikke.
Selvom man kan være noget så gal på narkomaner, fordi de da "bare kan tage
sig sammen", som mange siger, så kan jeg ikke lade være med at have ondt af
deres _skæbne_. Jovist, de er selv skyld i deres tilstand/tilværelse - det
er deres eget ansvar, men derfor kan man godt have ondt af dem, fordi de er
havnet i den situation.

Men hvilken ret har man til at fordømme dem? Ingen. Lige meget hvor meget
godt vi måske har udført her i livet, så er vi ikke _over_ de mennesker, som
måske har det dårligere; men det kan til gengæld gøre en gladere for det
liv, man nu engang har.......... Hvis man er glad for sit liv og de lod, man
er blevet tildelt, så må man også kunne føle, at man har overskud til at
hjælpe og tænke pænt om andre.

Men naturligvis vil man da bande og svovle langt væk, hvis ens bil bliver
stjålet; det er da fuldstændigt forståeligt. Men så må man også komme over
det og tænke på, at de narkomaner åbenbart har et meget sørgeligt liv. At de
slår folk ned, er naturligvis ikke noget, man bare sådan tilgiver, men det
er vel også et fåtal? De skal selvfølgelig have den rette straf - men ikke
fordømmes, for så er vi tilbage til stenkasteriet, og vi er vel nået
videre...????

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 08-12-01 23:45

> [...]
man
> er blevet tildelt, så må man også kunne føle, at man har overskud til at

Det er rigtigt at hvis man har overskud så hjælper man andre og deler ud af
sit overskud , men jeg mener stadig at der skal være balance i tingene ,ment
på den måde at hvis man giver noget så får man også noget igen om det er
føelser eller matrielle ting er underordnet ! Ingen kan give uden at få
tilbage "jo måske mother teresa "og jeg har valgt at hjælpe og føle for
mennesker hvor jeg ikke føler at mit overskud/energi er spilt !Hvis jeg
skulle have ondt af narkomanerne , voldsmændene , voldtægtsforbryderne
dyremishandlerne krigsforbrydere o.s.v. fordi de jo helt sikkert har det af
helvedes til og har haft et dårligt liv og barndom ! hvor sætter vi så
grænsen ? skal man akseptere alting bare fordi der er en grund til det ?
skal vi virklig være så bløde ? har man ikke lov til at fordømme og hade dem
der virkelig gør andre ondt ? eller er det nu også synd for dem ??

> [...]
> er vel også et fåtal? De skal selvfølgelig have den rette straf - men ikke
> fordømmes, for så er vi tilbage til stenkasteriet, og vi er vel nået

der skal da sættes en grænse et sted vi kan ikke være forstående og
tilgivende overfor alting !og hvis du er en af dem der mener at det er mere
synd for voldsmanden end for ofret fordi han har haft det hårdt som lille !?
så er vi bare grundlæggende uenige !

Fra : Marlene

Dato : 09-12-01 10:40

nyhedsmeddelelse:CFwQ7.1274$Q3.119926@news010.worldonline.dk...
> [...]
dem
> der virkelig gør andre ondt ? eller er det nu også synd for dem ??

Det har ikke noget med at gøre at være blød. Jeg HADER også dyremishandlere,
men jeg fordømmer dem ikke. Det er nok ordet fordømme, vi er uenige om. At
fordømme betyder at man er mere end den person, man fordømmer. Den eneste,
der kan fordømme, er i sidste ende "ham deroppe", når vi engang dør.
Dyremishandlere og lignende skal have en MEGASTRAF, men de skal ikke
fordømmes - jeg kunne måske have lyst til at fordømme dem, men har egentlig
ikke ret til det. At du indirekte kalder mig blød er egentlig blot en
kompliment til mig, for jeg har altid gået for at være meget hård hvad angår
mennesker. Men jeg prøver måske i dette tilfælde at se helt objektivt på
det.

> [...]
mere
> synd for voldsmanden end for ofret fordi han har haft det hårdt som lille

Nej, jeg mener bestemt ikke - og har aldrig sagt - at det er mere synd for
voldsmanden end for offeret, bestemt ikke. Og voldsmanden bliver
forhåbentlig straffet, men vi har ingen ret til at fordømme ham (jeg tror
måske, vi opfatter ordet forskelligt). Mht. narkomanerne, så har jeg ikke
ondt af dem, som jeg skrev tidligere, men jeg kan godt have ondt af deres
skæbne; de bliver født som små uskyldige væsener, der har alle muligheder i
verden, får måske nogle dårlige lod i livet og træffer forkerte beslutninger
og ender som narkomaner. Det er sgu da en forfærdelig skæbne!

Mvh. Marlene.

Fra : Punish the deed,not ~

Dato : 07-12-01 19:13

x Vuf x <webmaster@***sonpet.com> wrote in message

> Siger du også dét, den dag en af dem slår dig ned på åben gade
> for at få penge til sit misbrug?

Ja eller siger hun/han det når bilen bliver stjålet fordi de skal ud på bræk
i den ??Jeg fik stjålet min bil for et par månneder siden og da jeg fik den
tilbage lå der sprøjter tyvekoster brosten og andet ullækkert i den, plus at
der var sprøjtet blod op i forruden og loftbetrækket de havde selvfølgelig
stjålet mit anlæg og alt andet .JEG HADER NARKOMANER !! og at sige at de er
for gode til denne verden ??hvad foregår der så i ens hovede ??de skider på
alle regler og er ligeglade med demokratiet ,de ville sælge deres egen mor
for en 5 krone ! Jeg mener slet ikke at der er plads til dem her på jorden
!og det ville ikke ødelægge min nattesøvn hvis de allesammen døde i morgen
!!!

Jeg kan stadig ikke få blodet af i loftet af min bil føjføj jeg hader sådan
nogle svin ! de har ingen undskyldning for dem selv !tænk at der findes
nogen der forsvarer misbrugere ,

Fra : Nina El Falaki

Dato : 08-12-01 03:49

"x Vuf x" <webmaster@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> Siger du også dét, den dag en af dem slår dig ned på åben gade
> for at få penge til sit misbrug?

Jeg har da været ved at blive slået ned op til flere gange, og ikke kun af
narkomaner, men altid klaret frisag p.g.a. min medfødte frækhed/bluf. Det
har dog ikke ændret min holdning til mine medmennesker, misbrugere eller ej

Fra : john tilsted

Dato : 07-12-01 18:47

Hej alle!!!!

Kunne I godt være sød, når I svarer på et indlæg, at slette det øvrige FØR I
sender det af sted.
Det er da træls at skal "rulle" ned for at komme til netop DIT indlæg.
Hvis ikke du ved hvordan man gør, så gør sådan:

Når du har trykket: SVAR TIL GRUPPEN holder du musen i starten af det du
ikke vil sende. Når alt er markeret, trykker du på DELETE.

Nu skal der nok være nogle der, syntes jeg er tossed, når jeg skriver dette
indlæg, men tænk på, der kommer jo nye til, hele tiden.

Kærlig hilsen fra een der holder af dyr
John

Læs indlæg: Utrolig grim oplevelse.
..

Fra : Marlene

Dato : 07-12-01 18:51

john tilsted <john.tilsted@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c110074$0$7884$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Når du har trykket: SVAR TIL GRUPPEN holder du musen i starten af det du
> ikke vil sende. Når alt er markeret, trykker du på DELETE.

Mooonnn ikke alle ved det???? (Smil).

Personligt synes jeg også, at det er dejligt, når det er slettet, men det
gør man ikke i ng. Mange henter kun _nye_ meddelelser frem, så de har ikke
mulighed for at se, hvad det er, personen svarer på.

Mvh. Marlene.

Fra : AnnetteS

Dato : 08-12-01 14:16

Har i hørt noget fra Axel?

http://www.kandu.dk/

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 08-12-01 19:36

"AnnetteS" <AnnetteS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Har i hørt noget fra Axel?

Nej jeg havde regnet med at høre fra ham torsdag, men nu hører jeg nok
først mandag, ved at han i går og i dag er i Jylland til begravelse ..
men jeg ringer i al fald til ham mandag og skal fluks jeg ved noget
nedfælde beskeden i denne gruppe
lørdaghilsfra Ami