connecte til fremmedhost
Fra : Morten Graae

Dato : 07-12-01 09:32

Jeg har 2 computere begge med apache og php.
jeg vil gerne fra den ikke locale host connecte til min mysqlserver.
Hvordan gør jeg det. Skal jeg lave specielle rettigheder i min mysql? - den
indstiller jeg gennem phpMyAdmin - jeg kan også hvis det skal være opsætte
rettigheder fra shellen.

jeg går ud fra at jeg i min phpfil skal skrive
mysql_connect_db('navnpåhost','brugernavn','password');

osv.

--
mhv. Morten Graae
http://www.bjergsnaes.dk :Arbejde

Fra : Michael Houmaark

Dato : 09-12-01 22:04

Du skal bare sætte en bruger op som har de rettigheder som skal bruges fx
læse og så skrive
Mysql_connect_db('MySQL_Maskine','WebUser','WebUserPassword');
og så er der hul til at hente data

Fra : Morten Graae

Dato : 19-12-01 08:26

Har nu selv løst det.

jeg skulle bare huske at sætte port nummeret under hostnavn.