Hundekat!
Fra : Helle Nielsen

Dato : 06-12-01 23:03

Hejsa.

Jeg har en kat på ca. 5 mdr som åbentbart tror den er en hund! Som en
kattekilling nu engang er, er min kat også ekstremt legesyg og vild. Jeg har
så nogle små fodbolde lignende bolde i skumgummi som kan hoppe ret godt. Dem
leger vi ofte med og den hopper og springer efter dem. I sær er det sjovt
hvis jeg kaster dem ned i gulvet så den skal hoppe op i luften efter dem.

Det der så er det underlige, er at den kommer tilbage til mig og lægger
bolden foran mig så jeg skal kaste den - og det bliver den ved med indtil
den ligesom er træt. Er det ikke RET underligt - normalt er det da kun hunde
der gør sådan noget? eller? i så fald tror min kat i hvert fald den er en
hund!

Er der nogen af jer andre der har oplevet det samme? jeg synes jo det er
vældig sjovt og roser den hver gang den kommer tilbage med bolden men jeg
ved ikke om den forstår den slags ros?

Kærlig hilsen Helle og et lille hop fra Buster.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 06-12-01 23:38

Hej Helle

Jow jow Neo er også en lille hundekat.
Han har sin elskede hoppebold, som han også henter og bringer til os. *S*
Vi kan bruge lang tid på at spille bold.

Og de roser man giver dem når de kommer med bolden, er da helt sikkert med
til at de synz det er sjovt. Og bliver ved med at komme med bolden.

Hilsen
Joan, Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz

Fra : Per Leopold

Dato : 06-12-01 23:36

Hej Helle - nej vi (mig og Mischa) kaster ikke bold, Men vi har en hoppebold,
som vi med foden - henholdsvis poten skyder frem og tilbage til hinanden. ganske
sjovt.

Hilsen Kitty

Fra : A. Knudsen

Dato : 06-12-01 23:58

Hej Helle !

Det er ret normalt.
En af vores katte, Tøsen, apporterer som en hund.
Du ved kinderæg. Det orange plastic, den deler vi over.
Så siger vi til Tøsen : Hvor er æggeskallen !
Så hyler hun på livet løs, indtil vi har hentet en. Den kastes, og hun
kommer tilbage med den.
Det bliver ved, til damen er træt.

Den anden ,Tilde , knurrer akkurat som en hund, når hun leger med sit
legetøj.
Jeg troede virkelig, at der var en skrue løs, indtil jeg fandt ud af via
gruppen her, at det har hun ikke....*SS*.

Så leg du blot videre med din " hund "...*GG*.

Hilsen Anya, Tøsen , Tilde & Oscar.

www.anya.esenet.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-12-01 12:46

"A. Knudsen" <anyaFJERN@DETTEesenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
via
> gruppen her, at det har hun ikke....*SS*.
>
> Så leg du blot videre med din " hund "...*GG*.

En af mine katte .. Loppe .. opførte sig indtil jeg fik hund ..
nøjagtig som en hund/vagthund .. dvs når det ringede på døren for hun
ud til døren og mjavede himmelhøjt .. hendes vagtkatteopførsel holdt
totalt op få dage efter vovse var kommet ind i familien .. der var
åbenbart ikke plads til to vagtdyr .. mvh Ami

Fra : Pernille Scharff

Dato : 07-12-01 09:23

"Helle Nielsen" skrev:

<snip>

> [...]
er
> vældig sjovt og roser den hver gang den kommer tilbage med bolden men

Min ene killing (4 mdr gammel) er begyndt at "apportere" en lille blå
tøjmus jeg har fået hos dyrehandleren.... Som regel kaster jeg tøjmusen
når jeg forsøger at distrahere hende fra noget jeg synes er en dårlig
ide. Så bliver den jagtet rundt i hele stuen - og så tager hun den i
munden og spæner hen og smider den foran mig hvorefter hun glor
opfordrende på mig - til jeg smider musen igen, og den bliver jagtet, og
hun tager den i munden - osv. osv. Det fortsætter så indtil den anden
killing kommer og skal være med, og så jagter de hinanden og musen rundt
i hele lejligheden

Jeg er efterhånden noget bekymret for om underboen snart kommer op og
spørger om vi er begyndt at opdrætte galopheste sådan som de to
terrorister fræser rundt for fulde gardiner *G*

/Pernille

Fra : Blue & White

Dato : 07-12-01 15:58

"Helle Nielsen" <helle@jirty.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.

> [...]
> ved ikke om den forstår den slags ros?
>
> Kærlig hilsen Helle og et lille hop fra Buster.

Det er såmænd meget almindeligt, og der er sågar visse racer, der er særligt
kendt for det, bl.a. Russian Blue (så jeg har nok at lave herhjemme, jeg har
fire af slagsen).
Forskellen fra hunde er, at det som regel er katten, der lærer mennesket
legen, og ikke omvendt!
Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk