Nu kan jeg slappe af igen !!!!
Fra : Lilian Hansen

Dato : 06-12-01 22:52

Hej alle
Jeg må altså fortælle det her til nogen. Gider i læse?
Jeg har gået længe og været helt enormt nervøs. Vi skulle have en ny hest.
Vi har i forvejen 2, og de har gået alene sammen, siden vi købte vores
landsted for lidt over et år siden. Jeg var nervøs for hvordan de ville te'
sig når den nye kom, for de har stort set ikke set andre heste siden vi
flyttede. Og når der en sjældent gang rider en rytter forbi, ter' de sig
helt åndsvagt på fold. Når en af naboernes hestevogne med fjordheste kører
forbi, karter de helt ud. Såååå - jeg troede jo at alt ville gå galt.

"Han" kom fredag aften. Da han elegant steg ud af bilen, vrinskede han højt,
vel for at høre om der var nogen heste i nærheden der ville hilse på ham.
Vores 2 kejler (jeg elsker dem) stivnede helt og totalt. Vores fjordhest
skulle have ham til nabo, (jeg mente det var bedst de kunne hilse gennem
tremmer inden mødet på fold!) og "han" spadserede ind i stalden og hilste på
vores. De virkede helt "mundlamme", men der var ingen uro. Forbavset var
jeg! Og hele aftenen var der ro. Ingen hylen eller sparken på væggene.
Lørdag morgen efter de havde "slået" mave et par timer, (ikke noget med at
skulle ud og spæne rundt med fyldte maver) ja - så lukkede vi dem sammen.
ÅHHHH - hvor var jeg nervøs. Men alt det væmmelige der kan ske, udeblev. De
løb da godt nok rundt efter ham, men der var intet fjendtligt. Vores hoppe
var nok den værste. Hun syntes sikkert dels, at han var meget dejlig, men
hun var også lidt usikker på ham. Han måtte i hvert fald ikke smage hendes
halmbunke. Hele dagen forløb bare lige som på film. De gad ikke løbe efter
ham ret længe, før de lige så stille fandt deres halmbunke mere interessant.
Søndag red vi så. Ingen problemer. Og Mandag var det som om de havde været
der sammen, altid. Han holder sig lidt på afstand, men der er intet løberi
eller uvenskab. De ruller lystigt alle 3 på folden og i stalden ligger de og
putter, og "hømmer" når jeg kommer ind. Den nye "dreng" opfører sig, som om
han altid har boet hos os.

Er det ikke bare dejligt, at det kan gå så godt. Jeg havde jo næsten ikke
engang turdet håbe, at det ville gå så godt. Hvad skulle jeg dog være så
nervøs for??? Nå, men vores venner, som var kommet for at hjælpe den første
dag, fik sig en tår hyggelig staldkaffe, medens vi beundrede vores nye
"barn".

Stort smil Lilian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-12-01 23:12

In article <3c0fea49$0$81708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lilian Hansen wrote:
> Hej alle
> Jeg må altså fortælle det her til nogen. Gider i læse?

Ja da, der sker jo ikke andet her inde :/

[klip]

> [...]
> dag, fik sig en tår hyggelig staldkaffe, medens vi beundrede vores nye

Det er dejligt når det hele spiller uden problemer. Jeg går selv
og gruer lidt for den 1. januar da jeg flytter min hest. Men det
burde blive bedre, der er mere fold.

JonB
ps: jeg synes ikke at du skrev hvilken slags hest det var du
fik. Er der iøvrigt billeder af den et eller andet sted?

Fra : Lilian Hansen

Dato : 06-12-01 23:23

Hej Jon
Jeg har i forvejen en hvid (Ulsblak) fjordhest (vallak) og en bay Appaloosa
(Hoppe). Jeg er westernrytter og min datter er dressur/spring rytter. Den
nye hest er en blanding af en Trakehener og Holsteiner (tror dem vi køber
ham af) Vores heste er 8 og 12 år og den nye er 6 i år. Vi ved ikke helt
hvornår han er fra, men min datter har givet ham fødselsdag til marts!! Han
er rød med 4 hvide sokker. Han har gået middelsvære klasser, noget med det
der kommer lige før MB og så har han vist også gået noget af det "lette" i
MB. Jeg er desværre ikke så skrap til, hvad de forskellige klasser er og
betyder. Jeg er bedre til western!
Min datter er ikke nogen super rytter, men nu skal hun have noget
undervisning, så hun kan udnytte, at han kan nogen ting, som hun måske kan
lære af, hvis en underviser hjælper hende.

Jeg kan sandelig godt forstå, at du gruer for når din hest skal flyttes. Man
er jo så bange for, at de skal skade hinanden. Og tro mig , jeg har set hvor
galt det kan gå op til flere gange. Det var selvfølgelig også derfor at jeg
var så nervøs. Jeg krydser fingre for at din flytning, går lige så godt.
Hvad er det for en hest du har?

Mvh Lilian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-12-01 17:56

In article <3c0ff176$0$81714$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Lilian Hansen wrote:

[klip]

> [...]
> var så nervøs. Jeg krydser fingre for at din flytning, går lige så godt.

Det er en knabstrupper vallak på 170. De gamle har selv avlet
den, og gav en halv hest til min søster og jeg i julegave :)
Vi læser begge, så vi stiller ikke rigtig op i noget endnu,
men ellers er military det foretrukne.

JonB

Fra : Marlene

Dato : 06-12-01 23:21

Lilian Hansen <lhansen@house-of-hansen.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0fea49$0$81708$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]

første
> dag, fik sig en tår hyggelig staldkaffe, medens vi beundrede vores nye

Dejlig historie......

Mvh. Marlene.

Fra : Gitte Wange

Dato : 14-12-01 00:05

On Thu, 6 Dec 2001 22:52:21 +0100, "Lilian Hansen"
<lhansen@house-of-hansen.com> wrote:

> [...]
>dag, fik sig en tår hyggelig staldkaffe, medens vi beundrede vores nye

Det er rigtigt dejligt når tingene går godt.
Jeg har faktisk prøvet begge situationer - at sælge en dejlig ven og
få en ny.

Da jeg i sin tid solgte min lille araber vallak var det dels p.g.a.
pladsmangel der hvor han stod. Der hvor han kom hen skulle han gå i
løs drift - hvilket lige er sagen for en livlig 4 års araber med krudt
bagi. Han var altid den "lille" - men da vi lukkede ham ud i sit nye
hjem gik han helt amok. Og efter en halv time ejede han hele folden.
Sådan kan det gå.

Da jeg så købte en ny hest havde jeg jo osse lidt sommerfugle i maven.
Jeg havde en boks i en mindre stald med 5 heste. Den eftermiddag vi
kom hjem med den nye beboer var jeg alene i stalden - min far var der
osse men jeg tvivler på han ville have kunnet styre noget som helst

Jeg havde aftalt med de andre at jeg satte Krumme ind i boksen og så
lukkede vi hestene sammen når vi alle var samlet. Problemet med Krumme
var bare at han ikke var lille. 178 i stang og en giga hoved. Og
stalden var en ældre bygning med lille stalddør - så ville krikken gå
ind i den mørke stald når den kunne blive ude i solen med de andre
heste? Niksen. Så jeg havde intet andet valg end at sætte ham ud på
folden - og det gik over al forventning. Kun staldens ene hoppe
vippede ører af ham en gang. Men de nussede 5 minutter efter

Så jeg tror egentligt at man bare skal lade hestene klare de ting selv
- det gør de jo ude i naturen

Gitte