kan dette køre sammen og hvad vil I forslå~
Fra : CAWH

Dato : 06-12-01 20:08

Jeg har nu:
epox 8kta3+
amd duron 750@900 fsb200 med noise controle supersilent 1000mhz køler
(studiedata)
4*64mb pc100 ram
seagate baracuda iv 60gb
og et eller andet midlertidigt gfx kort!

Jeg har nu bestilt et AIW Radeon 8500DV grafikkort - hvilket tager lidt tid
før jeg får det :(

For at udnytte 8500dv kortet bedre til bl.a. videocapture og videoredigering
+ lidt spil (CS), hvad kan så anbefales at opgradere ?

Får jeg noget ud at skifte ram'en ud med 1*512 mb pc133 ram ?
Hvad med processoren.... hvilken amd xp+ ?

Pointen er at jeg ikke har uanede midler (læs: penge) så hvad kan bedst
betale sig at opgradere ?

-Casper-

Fra : jeppeft

Dato : 06-12-01 20:46

Jeg vil foreslå at du køber nye ram som du selv siger, for at få fsb til
at køre med 133 Mhz istedet for det nuværende 100 Mhz. Men så bliver du
nød til at tage de andre ram ud, for at opnå denne forøgelse i farten,
ellers vil de andre ram sænke fsb farten til 100 Mhz.
Hvis det med pengene er et problem kan du også nøges med at købe 256 Mb
ram til at starte med (husk at de skal være 133 Mhz), så kan du senere
købe 256 Mb mere.

http://www.kandu.dk/

Fra : CAWH

Dato : 06-12-01 20:45

Ok (jeg var godt klar over det med at de pc100 ville "vinde" over pc133) !

Men vil ram-opgraderingen give bedre ydelse end cpu opgradering ? - f.eks.
fra duron 750@900 til en amd xp 1500+ ???

-Casper-

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 06-12-01 22:53

CAWH says in dk.edb.hardware:

[Snip 900MHz duron, 256MB PC100]

> For at udnytte 8500dv kortet bedre til bl.a. videocapture og videoredigering
> + lidt spil (CS), hvad kan så anbefales at opgradere ?

Begge dele (selvfølgelig), men jeg ville nok pege på mere RAM
som det primære. Videoarbejde er notorisk RAM-slugende. Det kan
udmærket være at en Athlon XP 1500+ er 3 gange så hurtig til at
knuse tal som en 900MHz Duron, men det hjælper ikke hvis den
skal swappe data ud på harddisken: Det er 20 gange langsommere
end at tilgå direkte fra RAM.

Nu skal det så siges at jeg kører med en Celeron 300@450MHz og
640MB RAM så jeg prioriterer måske en anelse anderledes end de
fleste...
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Per Kristensen

Dato : 07-12-01 11:44

To nye Baracuda IV diske i RAID ville være godt til videoredigering, men da
det også er ret CPU krævende ville jeg bestemt ikke købe en Duron. Slet ikke
når en 1.2GHz Tbird kan fås til under 1000kr.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-12-01 14:06

> epox 8kta3+
> amd duron 750@900 fsb200
> 4*64mb pc100 ram

Hvis du beslutter dig for at beholde CPU'en, men at købe
512MB PC133 RAM, så kan du jo prøve om ikke din
CPU vil køre 7*133=933MHz. Det giver god ydelse at
få FSB op på 133/266.

mvh
Jeppe Seidelin Dam