Forskellen på router og ADSL modem
Fra : Henrik H. A.

Dato : 06-12-01 17:46

Er der nogen i NG der kan fortælle mig (ikke-tekniker) hvad forskellen
er på en router og det ADSL "modem" (Siemens XPressLink) TDC leverer som
standard i deres ADSL pakke ?

Hvis der overhovedet er forskel - hvad er så bedst at bruge ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-12-01 18:46

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i NG der kan fortælle mig (ikke-tekniker) hvad forskellen
> er på en router og det ADSL "modem" (Siemens XPressLink) TDC leverer
som
> standard i deres ADSL pakke ?

Prøv at læse:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=router

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=modem
Selv den handler om alm modems er princippet det samme.

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Henrik H. A.

Dato : 07-12-01 12:51

> Prøv at læse:
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=router
>
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=modem
> Selv den handler om alm modems er princippet det samme.

Gode links.........tak for dem.

Vil det i bund og grund bare sige, at routeren bruger man hvis flere
maskiner skal deles om forbindelsen og modemet, hvis man kun har en
enkelt PC på opkoblingen ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 07-12-01 14:07

> Vil det i bund og grund bare sige, at routeren bruger man hvis flere
> maskiner skal deles om forbindelsen og modemet, hvis man kun har en
> enkelt PC på opkoblingen ?

Det er en måde at se det på, ja

http://www.makr.dk/?javaspil - Nu med beta-underholdning for folket

Fra : Henrik H. A.

Dato : 07-12-01 14:19

> Det er en måde at se det på, ja

Hvis vi skal holde det på det simple plan !!! Tak for hjælpen !

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-12-01 14:42

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> wrote in message
> Vil det i bund og grund bare sige, at routeren bruger man hvis flere
> maskiner skal deles om forbindelsen og modemet, hvis man kun har en
> enkelt PC på opkoblingen ?

Bingo...

--
Med venlig hilsen/best regards