problemer med d-link 704 og tdc bredbånd
Fra : hwmand

Dato : 06-12-01 12:57

når jeg går ind i web interfacet og ser under opsætningen er der ingen
ip adresser tildelt på wan siden, samtidigt lyser wan lampen ikke når
kablet er sat i.
opsætningen er som følger:

modem forbundet til router med "lige" kabel, router forbundet til 10/100
switch med krydset kabel som alle pc'er er forbundet til.

jeg har prøvet med lige kabel begge steder.

er der nogen der kan se hvad problemet er???

selve maskinerne skulle være sat korrekt op med at modtage ip fra
routerens dhcp-server osv.. er der nogen der har erfaring med d-link 704
evt 804 og som kan give opsætningen på router + LAN?? (selvfølgelig kun
med teoretiske ip og anden standard opsætning)

er 804 modellen bedre???

http://www.kandu.dk/

Fra : Finn Strand

Dato : 06-12-01 21:20

Er den sat op til at modtage IP fra TDC dynamisk?

Hvorfor den ekstra switch..704´eren har indbygget 4 ports 10/100 switch?

VH Finn

Fra : "Mads Egede Bock

Dato : 09-12-01 14:29

Hej hwmand

Følgende er baseret på erfaringer med BB, D-LINK 804 og Fast IP:

Prøv følgende:

Reset to factory defaults!!!

Konfigurer Windows + router (DSL) til dynamisk ip (uanset om du har en
fast eller ej!)

Gå til command promten og skriv ipconfig /release

Sluk maskinen, sluk routeren og træk powerstikket ud af adsl modemmet så
alt er slukket!!!! VENT 75 MIN!!!! Det sidste releaser bindingen mellem
TDC serveren, din IP og din MAC adr..

Start op igen! Husk kabel mellem router og modem skal være krydset (jeg
bruger det der fulgte med TDC) mens kablet mellem PC og router skal være
lige! Hvis du fortsat ikke har lys i WAN - skift kablet (har hørt et
sted at medfølgende D-Link kabel er crap!)

Mht. faste IP vil du med ovenstående få fast offentlig IP (rent faktisk
er det en dynamisk, men du får bare lov til at beholde den samme hos
TDC) - ønsker du at en eller flere at lokalnettets maskiner skal have
fast IP (f.eks. en server) sætter du blot dennes Windows IP til fast
(uden for routerens DHCP område men indenfor subnet)

Du er velkommen til at maile mig på meb@bkms.info

Mange hilsner
Mads