Temperatur på motherboard?
Fra : Henning Lund

Dato : 06-12-01 08:43

Er det normalt at temperaturen for motherboardet er højere end temperaturen
for CPUén?

Jeg bruger MBPROBE efter henvisning her fra gruppen, der vises en temperatur
på 51,8C på motherboardet og
det ved jeg ikke helt om det er en korrekt visning, eller jeg skal ind og
indstille et eller andet, cpuén står på 37,1C.

--
Mvh/Best regards
Henning Lund.

Fra : EA

Dato : 06-12-01 10:45

Hvis du har meget hardware i og dårlig luftgennemstrømning pga. mange
fladkabler, kan det godt være tilfældet.

Fra : Henning Lund

Dato : 06-12-01 11:23

"EA" <_nospam_eivind@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du har meget hardware i og dårlig luftgennemstrømning pga. mange
> fladkabler, kan det godt være tilfældet.

Tak for svaret,jeg kunne også forestille mig at MBPROBE har byttet rundt på
et eller andet, hvis du kender programmet, hvad står "AUX1" temperaturen
for?
Jeg har ikke så meget hardware, kun det der bruges i en husmandspc og der
skulle være rimelig gennemstrømning, temperaturen falder lidt hvis jeg
piller det ene sidedæksel af.

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 06-12-01 11:06

> [...]
> det ved jeg ikke helt om det er en korrekt visning, eller jeg skal ind og
> indstille et eller andet, cpuén står på 37,1C.

Umiddelbart lyder det som om at MBProbe har byttet om på CPU og System
temperaturerne..
Jeg kender ikke til programmet så jeg er ikke sikker...

/TWM

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 06-12-01 15:09

In article <3c0f4317$0$77406$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, ormen@ormens.dk
says...
> temperatur
>
> Umiddelbart lyder det som om at MBProbe har byttet om på CPU og System
> temperaturerne..
> Jeg kender ikke til programmet så jeg er ikke sikker...

det er også mit umiddelbare gæt.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Henning Lund

Dato : 06-12-01 16:17

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Er det en normal temperatur for en cpu, det er en Duron 900mhz?
Den ligger og svinger omkring 51C og den anden omkring 38 det jeg ikke kan
forstå er, hvad pokker står AUX1 for, der er Motherboard og CPU og så AUX 1
der vises i displayet.

Henning

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-12-01 16:33

"Henning Lund" <hla@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

>[cut]hvad pokker står AUX1 for, der er Motherboard og CPU og så AUX 1
> der vises i displayet.

Det står for Auxiliary (=extra, hjælpe) der en en ekstra strømudgang til en
en extra køler. Du kan således yderligere montere en køler til at suge eller
puste i kabinettet, og få målt dens data i programmet.

/Chr

Fra : Henning Lund

Dato : 06-12-01 16:53

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

eller
> puste i kabinettet, og få målt dens data i programmet.

Tak for det hurtige svar, hvordan pokker kan det være den viser temperatur
også, det lyder mystisk i mine ører, jeg har kun en blæser på udover den der
sidder i strømforsyningen

Henning

Fra : Jakob M

Dato : 07-12-01 22:34

> [...]
> det ved jeg ikke helt om det er en korrekt visning, eller jeg skal ind og
> indstille et eller andet, cpuén står på 37,1C.

Du skal ind i Properties->Temperature og bytte om på sensorerne så de
passer. Din CPU vil altid være varmere end dit bundkort. Af en eller anden
grund bytter MBProbe rundt på dem, det er dog hurtigt rettet.

Mvh
Jakob

Fra : Henning Lund

Dato : 07-12-01 22:46

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal ind i Properties->Temperature og bytte om på sensorerne så de
> passer. Din CPU vil altid være varmere end dit bundkort. Af en eller anden
> grund bytter MBProbe rundt på dem, det er dog hurtigt rettet.
Takker, programmet er ikke så snedigt så

Der er forresten en der hedder AUX1 den står fast på 22C, hvad er det så for
en fætter?

Fra : Jakob M

Dato : 08-12-01 04:06

> Takker, programmet er ikke så snedigt så

Selv tak.

> Der er forresten en der hedder AUX1 den står fast på 22C, hvad er det så
for
> en fætter?

Kommer an på dit bundkort. På mit (Soltek 75KAV) er det en ekstra
temperaturføler, jeg kan placere hvor jeg vil, f.eks på grafikkortet.

Mvh
Jakob

Fra : Henning Lund

Dato : 08-12-01 15:33

"Jakob M" <r49@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Javel så ved jeg da hvad AUX står for, men det bliver ved med at hagle ned
med problemer, jeg har fået skiftet min cpu blæser idag pga den anden
larmede som en jetjager, nu hyler og blinker den dælme igen, skal MBProbe
afinstalleres og lægges ind påny for at den kan finde ud af at blæseren
kører, oder er der en indstillings mulighed jeg har overset (som sædvanlig)
?

Henning

Fra : Jakob M

Dato : 08-12-01 17:26

> [...]
> afinstalleres og lægges ind påny for at den kan finde ud af at blæseren
> kører, oder er der en indstillings mulighed jeg har overset (som

Du fjerner bare fluebenet ud for den blæser du har skiftet. Det betyder også
at MBProbe ikke længere vil gøre dig opmærksom på hvis f.eks blæseren ikke
virker. Du kan også gå ind i Properties->Tasks og fjerne alle fluebenene, så
får du fred. Den rigtige måde at gøre det på er Properties->fan og sætte den
korrekte nominal speed for blæseren. I det hele taget er det en god ide at
pløje alle indstillingerne igennem og blive fortrolig med dem, og/eller læse
den medfølgende dokumentation. Alt kan indstilles, så du får det lige som du
vil have det.

Mvh
Jakob

Fra : Henning Lund