hub mellem router og switch
Fra : Chistiansbro

Dato : 06-12-01 07:22

Hej NG

Vil det være smart at sætte en hub mellem router og switch?

Hvorfor jeg spørger:

Jeg har en Router et sted i lejligheden (rum1) - derfra er der trukket en
laaaang ledning til en switch (rum2) der står i den anden ende af lejl. og
hvor der står en del pc´er.

Nu vil jeg gerne have en lille server, men....
Den vil jeg gerne have den server stående i "rum1" hvor jeg ikke ser og
hører den hele tiden.

Men hvad så nu?
Skal jeg virkelig trække endnu et kabel fra server hen til switchen eller
kan jeg sætte en hub lige efter routeren og derfra videre til switchen -
ville det være smart?
Vil jeg se en dårligere forbindelse når hub´en tages i brug?

vh

Fra : Christian Andersen

Dato : 06-12-01 08:59

Chistiansbro wrote:

>Skal jeg virkelig trække endnu et kabel fra server hen til switchen eller
>kan jeg sætte en hub lige efter routeren og derfra videre til switchen -
>ville det være smart?

Jeg kan ikke se at der skulle være noget problem med det.

>Vil jeg se en dårligere forbindelse når hub´en tages i brug?

Ikke mærkbart. Men sørg for at det er en 100mbit hub.

--
Den kloge narrer den mindre kloge.

http://chran.dyndns.dk - Nu med opfordringer til koncertgængere!

Fra : Chistiansbro

Dato : 06-12-01 09:46

"Christian Andersen" <igqgfq001@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan ikke se at der skulle være noget problem med det.

> Ikke mærkbart. Men sørg for at det er en 100mbit hub.

det er en 100mb hub og det samme gælder for alle netkort på LAN´et

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-12-01 09:04

On Thu, 6 Dec 2001 07:21:44 +0100, "Chistiansbro"
<christiansbro@hotmail.com> wrote:

> Skal jeg virkelig trække endnu et kabel fra server hen til switchen eller
> kan jeg sætte en hub lige efter routeren og derfra videre til switchen -
> ville det være smart?

Det vil være smartere at købe en lille switch. De billige switche
koster næsten det samme som de billige hubber.

> Vil jeg se en dårligere forbindelse når hub´en tages i brug?

Mellem de andre maskiner på switchen? Nej.

-A

Fra : Chistiansbro

Dato : 06-12-01 09:47

> Det vil være smartere at købe en lille switch. De billige switche
> koster næsten det samme som de billige hubber.

jeg har lige købt et switch som jeg har sat ind istedet for hub´en ! *s*

nu har jeg en hub i overskud og spurte om den kunne bruges til overstående
uden probs.