Virtual screens
Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-12-01 02:16

Hej

Jeg har langt om længe fået installeret NVidias driver så jeg nu kan
bruge TV-out. Men hvordan klarer jeg det sådan at når jeg skifter fra
1280x1024 til 800x600 så skal virtual desktop size og følge med?

Dette her virker ikke:

Section "Screen"
   Identifier "Screen0"
   Device "nVidia Corporation|NV11"
   Monitor "S/M 700NF"
   DefaultDepth 24
   Subsection "Display"
      Depth 24
      Modes "1280x1024"
      Virtual 1280 1024
   EndSubSection
   Subsection "Display"
      Depth 24
      Modes "800x600"
      Virtual 800 600
   EndSubSection
EndSection

Der er ingen fejlmeddelelser, men den reagerer som om der kun var en
enkelt subsection med

Modes "1280x1024" "800x600"
Virtual 1280 1024

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 06-12-01 02:29

> Dette her virker ikke:

Og nu har jeg fundet ud af hvorfor. Det er fordi jeg kører med

Option "MetaModes" "1280x1024, 800x600 @1280x1024; 800x600, 800x600"

under min device section, hvilket åbenbart gør at det der står under
screen sektionen ignoreres. Den er desværre nødvendig for at få TV-out
til at virke. Men jeg vil stadig gerne have den til at skifte virtual desktop size.
Nogen der ved hvordan man gør?

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 06-12-01 10:26

Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> Jeg har langt om længe fået installeret NVidias driver så jeg nu kan
> bruge TV-out. Men hvordan klarer jeg det sådan at når jeg skifter fra
> 1280x1024 til 800x600 så skal virtual desktop size og følge med?

Det tror jeg ikke er muligt. Du skulle i så tilfælde have en mulighed
for at signalere til alle kørende X-programmer, at desktop-størrelsen
er ændret, og den mulighed eksisterer svjh ikke.

Rasmus

--
DISCLAIMER: Microsoft, Windows, Windows 98, Bugs, Lacking features, IRQ