Åbne porte ?
Fra : dd

Dato : 06-12-01 01:13

Hej

Findes der en dos commando eller et program som dynamisk kan vise hvilke
port der er åbne. Hvilke porte der bliver forsøgt åbnet både udefra og
inderfra.incl IP addr.
Noget ligende ex "netstat -na" men som sagt dynamisk.
Skal bla bruges til at fejlfinde på min firewall. så jeg kan åbne for de kun
mest nødvendige porte.

Fra : Alex Holst

Dato : 06-12-01 01:43

dd <dd@x.com> wrote:
> [...]
> Noget ligende ex "netstat -na" men som sagt dynamisk.
> Skal bla bruges til at fejlfinde på min firewall. så jeg kan åbne for de kun

Saet din firewall til at logge droppede pakker, og kig i logfilen. Saa kan
du stilling til hvordan dit regelsaet skal aendres.

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 06-12-01 09:09

dd wrote:

> [...]

> inderfra.incl IP addr.
> Noget ligende ex "netstat -na" men som sagt dynamisk.

"netstat -na 1" :)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 06-12-01 21:26

On Thu, 6 Dec 2001 01:12:45 +0100,
dd <dd@x.com> wrote:
> [...]
> Noget ligende ex "netstat -na" men som sagt dynamisk.
> Skal bla bruges til at fejlfinde på min firewall. så jeg kan åbne for de kun

En batchfil. Skriv følgende i en fil med .BAT til efternavn:

:igen
netstat -an
goto igen

Kør filen ved at dobbeltklikke den.

Fra : Peter Kruse

Dato : 07-12-01 15:19

"dd" <dd@x.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Noget ligende ex "netstat -na" men som sagt dynamisk.
> Skal bla bruges til at fejlfinde på min firewall. så jeg kan åbne for de

Hej dd (?),

Nu ved jeg selvfølgelig ikke meget om hvilken firewall du anvender og i
hvilken sammenhæng du vil indsamle disse oplysninger, men jeg har alligevel
et bud på et nifty lille program som du kan overveje ...

Det hedder fport og kan hentes hos founstone. Jeg bruger det ofte når jeg
hurtigt skal danne mig et overblik over services og applikationer. Fport
binder åbne TCP/IP, UDP port sammen med den applikation som ejer dem. Det er
et lille program som jeg anvender mere end hyppigt.

Følg denne URL:
http://www.foundstone.com/rdlabs/proddesc/fport.html

Venligst
Peter Kruse

Fra : webmaster

Dato : 07-12-01 17:25

Peter Kruse wrote:

> [...]
> binder åbne TCP/IP, UDP port sammen med den applikation som ejer dem. Det er
> et lille program som jeg anvender mere end hyppigt.

Eller netstat -utap på linux. sammen med logwatch så er man godt kørende.

Hilsen http://coolscreendotdk

Fra : dd

Dato : 09-12-01 00:04

Tak, det vil jeg prøve :)