Hauppage Tv-kort flimrer+kun i16:4???
Fra : Le Huy

Dato : 05-12-01 23:45

Hi NG!

Jeg har et HAUPPAGE TV-TUNERKORT WIN TV +RADIO TELETEXT. Har altid haft
problemmet lige siden køb, at kortet for det første kun viser i 16:4 eller
muligt minere + en del flimerier.

1) Hvordan får jeg i fuld format???
2) Hvorfor flimrer billede en del, Selvom der er udmærket signal????

På forhånd tak!

Fra : Le Huy

Dato : 05-12-01 23:48

Jeg skal lige tilføje min konfiguration:

BUNDKORT: ABIT AK7A-RAID
CPU: AMD ATHLON 1333
GRAFIK-KORT: ASUS GEFORCE 2 7770 DELUX
MPEG-KORT:
2 HARDISK 40X

Fra : Christian Mygind

Dato : 06-12-01 16:38

> [...]

Ad 1: Det kan du sætte programmet til. På mit Hauppauge er genvejstasten
CTRL+T.
Ad 2: Signalet ankommer til grafikkortet som et Overlay. Det håndterer nogle
grafikkort bedre end andre. Min erfaring siger mig, at Nvidia-chipset ikke
er så gode til det, imedens Matrox er glimrende. Du kan eventuelt prøve at
ændre farvedybden under egenskaber for din skærm. Når jeg (med et GF2MX400)
kører med mit Hauppauge flimrer det vildt med 32bit farver. Sætter jeg det
til 16bit bliver det meget bedre.

/Chr