Problemer med login på en debian
Fra : Hanne&flemming Fisch~

Dato : 05-12-01 23:25

Godaften alle,

Jeg har et lille problem med at logge på min debian potato (2.2r3) maskine.
Der er tale om en forholdsvis skrabet installation m. samba. Der er to
netkort - et til internettet og et til lokalnettet, og der installeres
ssh-server.

Opsætning af modul og ip volder ingen problemer, og man kan endog ping'e
maskinen fra lokalnettet. I /etc/hosts er de kendte comp. på lokalnettet og
i /etc/hosts.deny står der ALL: ALL. Tilsvarende står der i
/etc/hosts.allow: ALL: 192.168.0. (ip på comp. i lokalnettet starter med
dette). Burde det nu ikke være muligt at logge på? Der ringes op, men der
svares ikke - det samme er tilfældet med en ftp-server (wu-ftp).

Jeg havde iøvrigt samme problem med RH7.2, men tænkte at det nok bare var en
mærkelig firewall-konfiguration, der voldte problemer. Første gang jeg
installerede debian var der nul problemer, men da var det også en anden
computer.

Hvad mangler der og/eller hvad er mit problem?

mvh Steffen