kan ikke køre windows XP på PIII abit BE6 ~
Fra : Moongoose

Dato : 04-12-01 22:43

Jeg kan ikke installere Windiws XP ved genstart under windows setup under
installationen stopper computeren med en meddelsese om evt problemer med
hardwaren (stop: 0x0000007B (0xf9e8363c,0xc0000034,0x00000000,0x00000000)
Er der nogen der har oplevet samme problem eller kender til en løsning???

PS. jeg har opgraderet BIOS'en, men det hjalp ikke, kan BE6 ikke køre XP???

Min computer er:

Intel PIII 500 Mhz
Abit BE6 motherboard
256 mb ram
45 * 2 GB harddisk
Riva TNT2 ultra grafik kort
soundblaster live

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 05-12-01 23:34

Jeg kan godt køre XP, så det burde du også.
Jeg har stort set samme konfiguration.

Jeg er dog interesseret i at høre, hvordan du har opgraderet MB. Jeg har det
samme, men aner ikke hvordan.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 05-12-01 23:43

"Moongoose" <ttm@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> PS. jeg har opgraderet BIOS'en, men det hjalp ikke, kan BE6 ikke køre
> XP???

Den kan garanteret godt som standard pc.
Men ikke som acpi pc.

Abit sucks hvad dette angår
Abit BX6r2 QR bios ... nogo som ACPI computer.

--
Peter Thomas Fischer
peter@fischer.as / http://www.fischer.as